• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


اشیای پرینتی با پرینتر سه بعدی مجهز به وای فای ساخته شدند

دسامبر 10, 2017

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

محققان با پرینتر سه بعدی اشیای پلاستیکی ساخته اند که از طریق وای فای و بدون نیاز به باتری و برق، اطلاعات را منتقل می کند.

محققان دانشگاه واشنگتن روشی برای تولید اشیای پلاستیکی با پرینتر سه بعدی ابداع کرده اند تا اطلاعات را از طریق وای فای و بدون نیاز به باتری یا تجهیزات الکترونیک ارسال کنند.

پرینتر سه بعدی

آنها همچنین نشان دادند این روند را می توان با اشیای پلاستیکی و دریافت کننده های وای فای معمولی نیز انجام داد.

برای این منظور محققان از اشیای پلاستیکی پرینتی مانند چرخ دنده، سوییچ و غیره استفاده کردند تا حرکت را به آنتنی برای انتقال اطلاعات تبدیل کنند.

به عنوان مثال آنها یک دستگاه بادسنج ساختند و آن را به یک دنده متصل کردند. با چرخش دنده دندانه ها با آنتنی تماس یافتند که در شی تعبیه شده بود. سپس آنتن سیگنال وای فای را ارسال کرد.

می توان این سیگنال را در دریافت کننده وای فای رمزگذاری کرد. هرچقدر باد سریعتر بوزد دنده سریع تر می چرخد و سیگنال های وای فای سریع تر منتقل می شوند.

آنها همچنین دستگاهی برای سنجش سرعت آب ساختند.

علاوه بر آن محققان دو گجت؛ یک دکمه و یک دستگیره ساختند که می توان با کمک آن با دستگاه های هوشمند دیگر ارتباط برقرار کرد.

آنها همچنین چند شیء هوشمند مانند ظرف هوشمند مایع شوینده که دارای یک سرعت سنج مایعات است، ساختند که حجم ماده باقیمانده در ظرف را اندازه گیری می کند.

پروژه های انجام شده شرکت در حوزه فناوری پرینت سه‌بعدی


اشتراک گذاری