• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


اشیاء بعد از پرینت سه بعدی تغییر رنگ می دهند

فوریه 1, 2018

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

محققان دانشگاه روشی نوین برای پرینت سه بعدی اشیاء ابداع کرده اند که در آن رنگ شیء پس از چاپ تغییر می کند.
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، محققان دانشگاه MIT روش جدیدی برای پرینت سه بعدی ابداع کرده اند که «ColorFab» نام گرفته است. کاربر با این روش می تواند اشیایی بسازد که پس از پرینت سه بعدی تغییر رنگ می دهند. به عنوان مثال می توان با این روش گوشواره هایی همرنگ پیراهنی قرمز پرینت سه بعدی گرفت که فردا با لباسی آبی رنگ همخوان می شود.

 

پرینت سه بعدی

 

نکته متمایز این روش جوهر به کار رفته در این روش است که پایه آن رنگ های معمولی با ترکیب رنگ های فوتوکرومیک (رنگ های سازگار با نور) است.
به هر حال در این روش رنگ های سازگار با نور در مجاورت اشعه مافوق بنفش، رنگ پایه را منعکس می کنند. زیر نور مستقیم این رنگ ناپدید می شود و جوهر شفاف می شود.
در این روش کافی است که کاربر مدل سه بعدی خود را در پرینتر سه بعدی وارد و در مرحله بعد ترکیب رنگی را انتخاب کند. بخش های شی با قابلیت تغییر رنگ، طرحی پیکسل مانند دارند و کاربر فعال و خاموش کردن پیکسل های تغییر رنگ دهنده را انتخاب می کند.
در آزمایش های این گروه تغییر رنگ شی ۲۳ دقیقه طول می کشد. اما به اعتقاد محققان می توان این زمان را کوتاه تر کرد. محققان قصد دارند پس از بهبود این روش از آن در صنعت نساجی استفاده کنند.


اشتراک گذاری