• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


حرکت بحث برانگیز و غیراخلاقی دانشمندان در آزمایش سلول های بنیادی

اکتبر 23, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی اخبار تکنولوژی

طبق گفته یکی از کارشناسان علم سلول های بنیادی ، برخی از دانشمندان از مرزهای اخلاقی علم عبور کرده و در حال دخالت در کار خداوند می باشند.

به گزارش کلیک، اخیرا محققان ژاپنی سلولهایی را از نوک دم یک موش گرفته اند، آن را به سلول های بنیادی پرتوان القایی تبدیل کرده اند، سپس آنها را با استفاده از بافت تخمدان جنینی موش به سلول های تخمک نابالغ منتقل کرده اند، آنها را به بلوغ رسانده اند، و با اسپرم موش بارور ساخته اند، آنها را در رحم موش دیگری کاشته اند … و در نهایت یک موش متولد شد.

 

آزمایش سلول های بنیادی

حرکت بحث برانگیز و غیراخلاقی دانشمندان در آزمایش سلول های بنیادی

دکتر دیوید پرنتیک، از موسسه شارلوت لوزیر به سایت OneNewsNow گفت، حامیان این اقدامات معتقدند این فرآیند بحث برانگیز می تواند به زنان نابارور یا به توسعه طبیعی مطالعات کمک کند ، اما از طرف دیگر می گوید “این فقط ظاهر ماجراست”.
دکتر پرنتیک می گوید: “آنها می خواهند تعداد خیلی زیادی تخمک انسان را به دست آورند تا آزمایش های زیادی روی انسان انجام دهند. جنین انسان را بسازند و سپس آن را نابود کنند،و تعداد زیادی کلون انسان بسازند. چون مهم ترین فاکتور در ساخت کلون، آن است که تخمک هایی داشته باشیم که بتواند تعداد زیادی جنین ترکیبی انسانی – حیوانی بسازد یا جنین هایی بسازد که با مهندسی ژنتیکی به دست آمده اند”.
همه این آزمایش ها بدان معناست که دانشمندان اکنون به سمت ساخت انسان و انجام آزمایش های علمی برای دستیابی به موجودات انسانی – حیوانی می روند که به گفته پرنتیک، آزمایش هایی غیراخلاقی هستند و جنین انسان را نابود می کنند.
دکتر پرنتیک نتیجه گرفت “این آزمایش ها واقعا پتانسیل ایجاد مشکلات زیادی را دارند… آنها با ساختن تخمک ها، و سپس استفاده از آنها برای آزمایشهای شان به راحتی به جنگ با اراده خداوند رفته اند.”


اشتراک گذاری