• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


استارت آپ اسکاتلندی، موتور موشک Eco را چاپ سه بعدی کرد.

فوریه 24, 2020

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی, مقالات

Skyrora یک موتور موشک چاپ سه بعدی را طراحی و آزمایش کرده است.

پایگاه مستقر در ادینبرگ چندسالی است که در حال توسعه آنچه که eco rocket می‌نامند هستند. این موتور موشک چاپ سه بعدی نسبت به سایر موتورهای موشک معمولی گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید میکند.

موتور موشک چاپ سه بعدی

سوخت این موتور موشک چاپ سه بعدی

به نظر میرسد کلید شیمیایی آنها استفاده از سوخت نفت سفید است که از مواد ضایعاتی به دست می‌آید. این سوخت که Ecosene نام دارد، در طی 24 ساعت با کار بر روی پلاستیکهای ضایعاتی مخصوصی تولید شده است. با یک تن از ضایعات میتواند 600 کیلوگرم سوخت Ecosene تولید کرد.

به عنوان اکسید کننده در موشک ( زیرا سوخت همیشه باید یک اکسید کننده داشته باشد) آنها هیدروژن پروکساید را انتخاب کرده‌اند.

که مانند اکسیدکننده استفاده شده در موشک v2 آلمان در طی جنگ جهانی دوم است. مزیت استفاده از هیدروژن پروکساید این است که  برخلاف سایر اکسید کننده‌ها مانند مایع اکسیژن که باید در دمای بسیار پایین نگهداری شود، در طیف وسیع دما، مایعی پایدار است. بنابراین نگهداری مایع هیدروژن پروکساید آسان است.

موتور Skyrora SK-1 به نظر می رسد که کاملاً پرینت سه بعدی است. این برای موتورهای موشکی که معمولاً کانالهای خنک کننده کوچکی دارند که در زنگ موتور قرار دارد و ساخت آنها با روشهای معمولی فوق العاده دشوار است، بسیار مناسب است. این امر باعث شده است که Skyrora موتور موشکی با قطعات بسیار کمتری داشته باشد.

قطعات کمتر تنها به معنی هزینه کمتر نیست، بلکه موجب وزن پایینتر میشود: در اینصورت به پیچ و مهره و محور چرخ کمتر نیاز است. در نهایت، موتور باید قابل‌اعتمادتر باشد چون درزهای کمتری برای عامل به عنوان نقاط شکست وجود دارد.

طی چند هفته گذشته ، Skyrora به طور فعال اولین موتورهای ساخته شده با استفاده از این روش را آزمایش کرده و آنها موفق بوده اند. Skyrora موتورها را برای یک سری تست 30ثانیه‌ای بدون خطا شلیک کرد.

این یک نمونه برجسته از این است که چگونه با چاپ 3بعدی میتوان ساخت طراحی‌های ناممکن قبلی را امکان‌پذیر ساخت . و در این حالت، به یک شرکت نوپا اجازه میدهد تا ماهواره را تا مدار 500کیلومتری پرتاب کند.

منبع : www.fabbaloo.com


اشتراک گذاری