• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی کلاه امواج مغزی

سپتامبر 7, 2019

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی مقالات

اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی کلاه امواج مغزی :
شرکت چینی SHINING 3D، به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو جهانی در صنعت اسکن سه بعدی و سیستم‌های پرینت سه بعدی است. در سال‌های اخیر، این شرکت در صنعت اسکن سه بعدی، هم فعالیت دارد و برخی از محصولات اسکن سه بعدی دستی را با دقت بالا منتشر کرده است. مطالعه بر روی امواج مغزی همیشه در حوزه علم مورد توجه بوده است و در حال حاضر، با استفاده از اسکنر سه بعدی EinScan-Pro 3D scanner، به تولید پرینت سه بعدی کلاه امواج مغزی با استفاده از اسکن سه بعدی پرداخته شده است.

شرکت SHINING 3D

شرکت SHINING 3D، طی چند سال گذشته تعدادی از محصولات اسکن سه بعدی را منتشر کرده است، از جمله OptimScan-5M و FreeScan X7؛ مجموعه دستی از اسکنرهای سه بعدی مانند EinScan-Pro و EinScan-Pro +؛ اسکنرهای سه بعدی رومیزی از جمله EinScan-S؛ و حتی اسکنرهای سه بعدی دندان مانند AutoScan-DS-EX. به علاوه، مجموعه‌ای از اسکنرهای CAD، تنظیمات فوتوگرامتری و دوربین های سه بعدی را نیز تولید کرده است.

این شرکت توضیح داد: “ارتباط آینده بین تحقیقات امواج مغزی و دیجیتال‌سازی سه بعدی و چاپ سه بعدی، و به نظر می‌رسد به سمت آینده‌ای نوآورانه‌تر و پیشرفته‌تر در جریان است.”

اسکن سه بعدی امواج مغزی

اسکنر سه بعدی  EinScan به تازگی توسط آزمایشگاه چینی، برای تولید یک کلاه سفارشی که برای پژوهش در امواج مغزی به کار می‌رود، استفاده شده است. هنگامی که مغز یک انسان فعال است، امواج مغزی توسط پالس‌های الکتریکی که از توده‌های نورونی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، هماهنگ شده و تولید می‌شود. لازم است برای تحقیق به سرعت و با دقت بالا امواج مغزی را ثبت کرد و به سیگنال تبدیل نمود.

Prod-lab، اولین آزمایشگاه تولیدی در چین است که خدمات تولیدی ارائه می‌دهد، بر نمایش محصول متمرکز است و در تولید شخصی تخصص دارد. Prod-Lab به تازگی با استفاده از اسکنر سه بعدی EinScan-Pro، برای تولید یک کلاه اقدام کرده است که برای تحقیقات در امواج مغزی مناسب است.

با توجه به توضیحات این شرکت، این تیم از اسکنر سه بعدی دستی EinScan-Pro برای اسکن کردن سر انسان استفاده کرده است. زمانی‌که مهندس اسکنر را جابه‌جا می‌کند، داده‌های سه بعدی از سر در همان لحظه نمایش داده می‌شود. با استفاده از این عملیات سریع و آسان، یک اسکن کامل از اطلاعات سر در کوتاه مدت به دست می‌آید.

اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی کلاه امواج مغزی

پس از به دست آوردن داده‌های سه بعدی از سر انسان، مهندسان Prod-Lab از نرم افزار Fusion 360 استفاده کردند.

بر اساس مدل داده‌های ابر نقطه‌ای اطلاعات اسکن شده کلاه تست را طراحی و استخراج کردند که به خوبی روی سر قرار می‌گیرد و به موقعیت دقیق سنسور کمک می‌کند.

سپس مهندس‌ها، با توجه به داده‌های ابری جمع آوری شده مدل سر را با مقیاس کامل ساختند.

و موقعیت فضایی کلاه را (که شبیه کلاه‌خود است) براساس داده‌های سه بعدی حاصل از طراحی سر در مرحله قبلی، تعیین کردند

پس از ۲۴ ساعت پردازش، کلاه امواج مغزی با استفاده از پرینتر سه بعدی SLA و با رزین با مقاومت بالا و حساس به نور پرینت سه بعدی شد.

بر روی تولید این کلاه، بسیار تلاش شد .

و معتقد بودند که با کمک اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی کلاه امواج مغزی ، پیشرفت تحقیقاتشان قطعا به سطح جدیدی رسیده است.

با استفاده از اسکن سریع و داده‌های دقیق سه بعدی، اسکنر سه بعدی SHINING 3D برای طیف گسترده‌ای از تحقیقات و پروژه‌ها قابل استفاده است.

طراحی سه بعدی سر

طراحی سه بعدی سر

داده های مغزی برای تکمیل اسکن سه بعدی سر

داده های مغزی برای تکمیل اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی کلاه امواج مغزی

اسکن سه بعدی کلاه امواج مغزی

اسکن سه بعدی کلاه امواج مغزی

اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی کلاه امواج مغزی

اسکن سه بعدی کلاه امواج مغزی

 


اشتراک گذاری