• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


افزایش سرعت ساخت ساختمانهای چاپ سه بعدی

فوریه 22, 2020

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی, مقالات

ما اطلاعات جدیدی را از COBOD در مورد پیشرفت چاپگر سه بعدی ساخت و ساز آنها “BOD2” دریافت کردیم.

پرینترهای سه بعدی ساخت در واقع اکسترودرهای بتونی به سبک CNC هستند ، قادر به چاپ سریع دیوارها و پایه های جامد در الگوهای غیرمعمول هستند که به راحتی با استفاده از روش های معمول ساخت سبک قالب انجام نمی شود.

جنبه تاسف آور پرینترهای سه بعدی ساخت و ساز، عادت بسیاری از شرکت کنندگان بوده است که به “چاپ سه بعدی  خانه کامل در 24 ساعت !!!!” مباهات می‌کنند. متأسفانه ، این کاملاً نادرست است ، زیرا این دستگاه ها به راحتی بتن می‌ریزند و به بقیه پروژه ساختمانی مانند HVAC ، لوله کشی ، برق ، ویندوز ، روکش فلزی ، نقاشی ، کفپوش ، اتمام ، و …. رسیدگی نمیکنند.

یكی از شركت هایی كه مشغول انجام كارهای بیش از حد رقبای خود نیست ، COBOD است ، یك شركت دانمارکی كه یك دستگاه بزرگ را با نام BOD2 تولید می كند. این پرینتر سه بعدی عظیم می تواند به اندازه های مختلفی مقیاس‌بندی شود و قادر به ساخت موفق سازه های بتنی چاپ سه بعدی میباشد. اخیراً آنها اطلاعات دیگری در مورد پیشرفت خود ارائه دادند.

آن‌ها تا کنون هفت دستگاه BOD2 را فرخته‌اند، که ممکن است در مقایسه با فروش دستگاههای رومیزی عدد کوچکی باشد، اما در واقع بسیار قابل‌ توجه است. آن‌ها می‌گویند که شما یا با فروش تعداد زیادی دستگاه ارزان یا با فروش چند دستگاه گران ‌قیمت پول به دست می‌آورید. COBOD در دسته دوم قرار می‌گیرد.

سرعت چاپ چاپگر سه بعدی ساخت و ساز BOD2

آنها همچنین افزودند که در شرایط ایده‌آل ، سرعت چاپ چاپگر سه بعدی ساخت و ساز BOD2 به 100 سانتی‌متر در هر ثانیه خواهد رسید . اگرچه صادقانه توضیح دادند که این سرعت به متریال و تجهیزات پمپاژ بستگی دارد و تا کنون به سرعت بیش از 40 سانتی‌متر در هر ثانیه نرسیده است. با این وجود ، 40 سانتی متر در ثانیه کاملاً سریع است و COBOD معتقد است که سریعترین در این صنعت است. البته سرعت چاپ احتمالاً باید در حجم اندازه گیری شود نه سرعت خطی ، زیرا سیستم های مختلف ممکن است ضخامت لایه های مختلف را بیرون بریزند. با این وجود ، BOD2 می تواند خیلی سریع چاپ کند.

جالب اینجاست که در برخی موارد، کاهش سرعت آنها به خاطر ماهیت نظارتی است. در یک سایت کاری مجبور بودند سرعت چاپ را تنها 25 سانتی متر در ثانیه محدود کنند، به دلیل بخشنامه رباتیک اتحادیه اروپا که در صورت استفاده از سرعت های بالاتر به نرده های ایمنی احتیاج دارند.

منبع : www.fabbaloo.com

 


اشتراک گذاری