• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پیشنهاد شگفت انگیز مهندسان هاروارد برای ذخیره سازی انرژی

جولای 29, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی اخبار تکنولوژی

مهندسان دانشگاه هاروارد در دستاوردی بزرگ به باطری هایی دست پیدا کردند که قدرت ذخیره سازی انرژی آن ها به مراتب از باطری های مشابه بیشتر می باشد.

نکته ی جالب در مورد این باطری ها استفاده از ملکول های طبیعی یعنی ویتامین ب 2 در محلول آنهاست که قدرت ذخیره سازی انرژی در آن از منابع ذخیره ی خورشیدی ،بادی و باطری هایی یا سایز بزرگتر نیز بیشتر است .

باطری هایی با قدرت ذخیره سازی انرژی بالا

ساختار فعالیت این نوع از باطری به نحوی است که در آن جریان الکتریسیته در ملکول هایی طبیعی بعنوان کویننس ذخیره می شود . در این نوع خاص از باطری ها از مواد شیمیایی خاص غیر قابل اشتعال ، غیر سمی و فولاد ضد زنگ کم هزینه استفاده شده است .این تحقیق هم چنان نیز در این دانشگاه جهت استفاده از سایر سلول ها با ساختار طبیعی و کم هزینه تر نیز ادامه دارد .

باطری هایی با قدرت ذخیره سازی انرژی بالا

دکتر کایژانگ لین مدیریت توسعه این طرح گفت :” پس از درنظر گرفتن میلیون سلول کویننس ما به سطحی از مواد الکترولیتی در این باطری ها دست پیدا کردیم که امکان بالا بردن بهره وری در جهت رسیدن به اهداف این تحقیق را به ما می دهد . ”

نکته ی شگفت انگیز در این تحقیق استفاده از ویتامین ب 2 بعوان ماده ای جهت ذخیره سازی هرچه بهتر انرژی است ، بعبارتی در بدنه ی این ماده از ویتامین جهت ذخیره سازی استفاده می شود . تفاوت کلیدی بهره گیری از ویتامین ب 2 این است که اتم های نیتروژن بجای اکسیژن درگیر دریافت الکترون ها شده و از همین سو کارکرد این نوع خاص از باطری افزایش پیدا می کند .

دکتر گوردون نویسنده ی مقاله ای در این باره می گوید :” پایداری این نوع از باطری ها به  همراه توانایی ذخیره سازی الکتریسیته و هزینه ی بسیار پایین در مقایسه با سایر نمونه ها از ویژگی های برتر این مدل جدید ارائه شده است . “در توسعه ی باطری های کنونی می توان دو نکته ی ارزشمند را باید مدنظر قرار داد و آن امکان ذخیره سازی بیشتر و کاهش هزینه های ساخت و تولید می باشد ، بعبارتی تجاری سازی باطری ها که هم اکنون در این مدل بسیار خوب رعایت شده است ، زیرا مواد شیمیایی بهره گرفته شده بسیار ارزان قیمت و مناسب ارزیابی می شود .


اشتراک گذاری