• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


برترین روندهای پیشرفت‌ فناوری و علم – قسمت اول

جولای 14, 2019

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی اخبار تکنولوژی

روند پیشرفت‌ فناوری با سرعتی بیشتر از همیشه ادامه دارد و وضعیت کنونی تحولات عظیمی در حوزه‌های حیاتی را به بشر نوید می‌دهد.

تمایل انسان به کشف ناشناخته‌ها همیشه و در سرتاسر جهان وجود دارد. اگرچه طبیعت و ماهیت جست‌وجو برای کشف‌های جدید در طول سالیان دستخوش تغییر شد، عشق به آن اکتشاف و یافتن دنیاهای جدید، با شدتی مانند گذشته ادامه دارد. برای انسان حوزه‌های مختلف کشفیات تفاوتی باهم ندارد. گذر از مرزهای جغرافیایی، راهکارهای جدید اقتصادی، فرصت‌های جدید در فضای سایبری، زمین‌شناسی و اکتشافات فضا را همگی انسان دائما کشف و بررسی می‌کند.

بشر در مسیر پیداکردن ناشناخته‌ها، از تصور، ایده‌های جدید، نوآوری‌ها و اختراع‌های متعدد استفاده می‌کند تا مرزهای کنونی خود را در حوزه‌های فناوری و زمین‌شناسی و فضا (CGS) گسترش دهد. تصور و خیال‌پردازی همواره نشان‌دهنده‌ی هوش انسانی بوده و هر ایده و نوآوری جدید به کنارزدن مرزهای اکتشاف کمک می‌کند.

فناوری که پایه‌های اساسی برای طراحی اکوسیستم انسانی را برای مرزهای موجود ایجاد می‌کند، در‌حال‌توسعه‌ی مرزهای کنونی است. اکنون، این سؤال ایجاد می‌شود که آن نیروی بنیادی در سال‌های پیش رو، ما را به کدام سمت هدایت خواهد کرد؟ به سمت پیشرفت‌ فناوری و علم؟

 

پیشرفت‌ فناوری

آینده‌ی فناوری

از اینترنت تا برین‌نت (Brainnet)، خودروهای هوشمند تا خودروهای الکتریکی و پرنده، مهندسی زیستی تا اقتصاد زیستی، تولید مولکولی تا سیستم‌های خودتکثیر، چاپ سه‌بعدی تا تولید توزیع‌شده، اتوماسیون با مدیریت هوش مصنوعی تا هوش افزودنی، واقعیت مجازی تا واقعیت افزوده، رایانش عصبی تا رایانش کوانتومی، سلول‌های بنیادی تا داروهای بازسازی‌کننده، نانوماهواره‌ها تا ماهواره‌های کوچک، نقشه‌برداری مغزی و بسیاری از پدیده‌های جدید علمی، پیشرفت‌های چشمگیری در جهان رخ می‌دهد که مرزهای ما را فراتر از وضعیت کنونی CGS توسعه خواهد داد.

پیشرفت بیشتر انسان از مرزهای کنونی CGS نیازمند پیشرفت‌ فناوری و علم بیشتری خواهد بود. البته، اکنون نیز دستاوردهای مهمی در حوزه‌های مذکور به‌دست آمده است. تغییر شکل آینده در آن حوزه‌ها شروع شد و امروز می‌توانیم چشم‌اندازی کلی از تغییرات پیش‌ رو داشته باشیم.

گروه علمی Risk Group با ناتاشا ویتامور، استاد دانشگاه UAT، مدیر ارشد +Humanity، نویسنده‌ی The Transhumanist Reader و محقق ارشد Memory Project NV در Risk Roundup مصاحبه‌‌ای کرده است. در این مصاحبه، درباره‌ی تغییرات پیشرفت‌ فناوری و تحولات حیاتی در زندگی بشر بحث شده است.

ادامه دارد .. 


اشتراک گذاری