• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


تبدیل انرژی حرارتی مراکز صنعتی به برق در دانشگاه ییل

جولای 27, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی اخبار تکنولوژی

تبدیل انرژی حرارتی مراکز صنعتی به برق در دانشگاه ییل با تحقیقات دانشمندان دانشگاه ییل آمریکا میسر شده است.

دانشمندان در دانشگاه ییل موفق به طراحی یک استراتژی جدید برای استفاده از حرارات ایجاد شده در نیروگاهها و واحد های صنعتی و تبدیل آن به برق شدند .

تبدیل انرژی حرارتی مراکز صنعتی به برق

طبق آخرین برآوردها ایالات متحده به تنهایی گرمای بازیافتی معادل تولید میلیون ها خانه را ز دست می دهد .این درحالیست که تکنولوژی های موجود تنها برای بازیافت درجه حرارت های بالا و تبدیل آن ها به برق است .اخیرا در پژوهشی که در دانشگاه ییل آمریکا انجام شده است دانشمندان موفق به بازیافت دما با درجه ی پاین نیز شده اند که تحولی عظیم در صنعت بازیافت حرارتی  و تبدیل آن شناخته می شود .در این تکنولوژی نوپا امکان تبدیل دما به انرژی ای نظیر برق در هر درجه ای ممکن می باشد .

تبدیل انرژی حرارتی مراکز صنعتی به برق

محقیقان دپارتمان مهندسی شیمی و محیط زیست دانشگاه ییل در طرحی که موسوم به ” فرآیند های غشایی حباب های نانو” که بعنوان تله ای برای به دام انداختن حباب های کوچک هوا تحقیقاتی انجام داده اند . گرمایش در یک طرف غشا آب موجب تبخیر و گذر از میان فاصله های هوایی می شود که در نتیجه ی آن در طرف دیگر غشا تراکم ایجاد می شود ،نهیتا این جریان دمایی که از آب میان غشا عبور کرده است به سمت یک توربین تولید برق هدایت می شود.

برای اثبات این نظریه ابتدا این تیم تحقیقاتی یک دستگاه شبیه ساز در مقیاس کوچک جهت تولید جریان فشرده آب و تولید برق ساختند ، این دستگاه با قابلیت واکنش به اختلاف درجه حرارت کم و حتی 20 درجه سانتیگراد طراحی شده است و بعنوان یک طرح توجیه پذیر برای استفاده در واحد های صنعتی ارزیابی می شود . مقاله ای نیز بعوان چکیده ی این تحقیق در ژورنال انرژی در تاریخ 27 ژوئن به چاپ رسید .

تبدیل انرژی حرارتی مراکز صنعتی به برق

محقیقان با استفاده از غشا نانو ساختاری و همچنین شیمی سطحی که به دام انداختن حباب های هوا کمک می کند توانستند فشار بیشتری را نیز تولید کنند .

آنتونی استراب مدیر این طرح تحقیقاتی با اعلام موفقیت آمیز بودن این طرح گفت در دوره ی کنونی و بدلیل حساسیت های زیست محیطی و همچنین ضرورت جلوگیری از اتلاف هرگونه انرژی این طرح بعنوان پیشگام در حوزه بازیافت انرژی بشمار می آید .این تحقیق که در سال 2016 انجام شد بعنوان یکی از برترین پژوهشها در حوزه ارزش آفرینی تکنولوژی در ایالات متحده آمریکا شناخته شد .


اشتراک گذاری