• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


تحقیقات برروی فصیلهای دایناسورها بدون آسیب زدن به آنها، با پرینت سه بعدی امکان پذیر شد

فوریه 4, 2020

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی, مقالات

موزه رویال تیرل از پرینت سه بعدی دایناسورها برای تحقیق در رفتار T-Rex استفاده میکند.

چاپ سه بعدی با فرمت بزرگ در بین باستان شناسان نسبتا محبوب شده است زیرا که این تکنولوژی به آنها اجازه میدهد روی فصیلهای ظریفی که مرتبا به آنها دست میزنند، مطالعه کنند و در عین حال آنها را حفظ کنند. موزه رویال تیرل (Royal Tyrrell) آلبرتا آخرین پذیرنده AM به منظور بازآفرینی فسیل های دایناسور است.

برای امی كاوالچوك ، یك تکنسین سه بعدی موزه Royal Tyrrell ، چاپ سه بعدی کمک خوشایندی را فراهم می آورد. بسیاری از فسیل هایی که او با آن کار می کند بسیار شکننده هستند ، تا جایی که حتی نمایش دادن آنها عاقلانه نیست. کوالچوک گفت: “به خصوص در دیرینه شناسی ، ما با نمونه های بسیار گرانبها سروکار داریم که واقعاً نمی خواهیم به آنها آسیبی برسد.”

با اسکن سه بعدی و سپس چاپ قطعات ظریف تر ، وی می تواند نمایشگاه هایی را برای نمایش آماده کند که در غیر این صورت برای مونتاژ بیش از حد خطرناک باشد ، مانند جمجمه 41 تکهRex-T. بیشتر زمان Kowalchuk صرف مستند سازی فسیل ها به صورت دیجیتالی می شود ، او توضیح می دهد: “شما فقط باید چند عکس از چند زاویه بگیرید و از این طریق ، می توانید آنها را با استفاده از برنامه های رایانه ای پیکر بندی کنید ، و سپس مدل سه بعدی را به دست آورید.”

پرینت سه بعدی دایناسورها

باز سازی حفره مغزی یک T-Rex با پرینت سه بعدی دایناسورها

François Therrien ، متصدی دیگر ، در حال استفاده از ماکت های فسیلی چاپ شده سه بعدی برای پیشبرد تحقیقات خود در مورد رفتار Tyrannosaur Rex است. با بازآفرینی حفره مغز ، او می تواند آناتومی مغز را که او را در مورد ویژگی های رفتاری احتمالی مانند شکار آگاه می کند، بهتر بررسی کند.

وی گفت: ” پیش از این ، تلاش برای بازسازی ساختار مغز یا شکل مغز این حیوانات در حال انقراض نیاز به کار زیادی داشت. لازم بود استخوان ها را بشکنیم یا جمجمه هایی را که قبلاً شکسته شده بودند بشویم و سپس لاتکس را در آنجا بریزیم ، سعی کنیم آن را بیرون بیاوریم و سپس از حفره مغزقالب بگیریم . اکنون همه ما می توانیم این کار را با یک اسکنر CT و چاپ سه بعدی انجام دهیم ، بنابراین می توانیم سوالات زیادی را بپرسیم که قبلاً انجام آنها غیرممکن بود.”


اشتراک گذاری