• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


استفاده پلیس راهنمایی رانندگی از فناوری جدید تشخیص چهره

آگوست 31, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی اخبار تکنولوژی

یکی از جالب‌ترین و مهیج ‌ترین فناوری‌هایی که در پیگیری و دستگیری متخلفین از آن استفاده‌ می‌شود فناوری تشخیص چهره است.فناوری جدیدی که به بازار آمده است تحولات جدیدی را در این عرصه به‌وجود آورده‌است.

 

استفاده پلیس راهنمایی رانندگی از فناوری جدید تشخیص چهره

 

به گزارش کلیک، این سیستم که به تازگی رونمایی شده‌است، به جای ۶۴ نقطه، به بررسی ۱۲۸ نقطه از چهره می‌پردازد که بطور چشمگیری شانس مطابقت تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های پلیس با تصاویر موجود در پایگاه داده راهنمایی و رانندگی افزایش می‌دهد.
پلیس راهنمایی و رانندگی نیویورک با استفاده از یک سیستم جدید شناسایی چهره توانسته بیش از ۱۰۰ متخلف را از ماه ژانویه تاکنون دستگیر کند.
این ارتقای نرم‌افزار در کنار حالت‌های مقایسه جدید مانند سیاه و سفید کردن تصویر یا همپوشانی می‌تواند به شناسایی سریع‌تر دزدان و کلاهبردارانی منجر شود که قصد دارند با گواهینامه تقلبی فرار کنند.
این فناوری اکنون در ۳۹ ایالت دیگر آمریکا استفاده می شود. نسخه اولیه این فناوری نخستین بار در سال ۲۰۱۰ استفاده شد که دستگیری بیش از ۳۸۰۰ نفر را که از چندین گواهینامه غیرقانونی برخوردار بودند،‌ به دنبال داشت.
با‌وجود این فناوری جدید دیگر کمتر کسی می‎تواند از زیر کنترل‌های پلیس فرار کند و شانس کمتری برای متخلفین و مجرمین وجود خواهد داشت.

تشخیص چهره در فرودگاه های آمریکا

 

اگر در آينده اي نزديک از طريق فرودگاه دلس در شهر واشنگتن وارد آمريکا شويد، خواهيد ديد که پيش از ورود شما، بخش حفاظت مرزي و گمرکي (CBP) تصويري از چهره تان ثبت خواهند کرد. اين آژانس تائيد کرده است که از سيستم تشخیص چهره اي استفاده خواهد کرد که با گرفتن يکي عکس و مقايسه آن با عکس پاسپورت مي تواند به هويت افراد و سابقه جرايم آنها پي ببرد.

در اين روش، تنها بر تشخیص چهره استناد نخواهد شد و از آن، براي بررسي تکميلي و در کنار اسکن هاي چشم و ساير بازرسي ها استفاده مي شود.

همان طور که ممکن است حدس زده باشيد، اين سيستم تشخیص چهره نگراني هايي را درباره حريم شخصي افراد به وجود خواهد آورد. CBP تصاوير را مستقيماً به افراد ارتباط نداده و قول داده است که پس از استفاده، آنها را حذف نمايد.

اما منتقدان از اين بابت نگرانند که timestamp ها مي تواننديک فرد را به يک تصوير ارتباط دهند. همچنين تضميني وجود ندارد که يک سيستم برنامه ريزي شده، بيش از ماموران حقيقي نگران حريم شخصي افراد باشد، همان طور پيش تر TSA نيز با چنين وضعي در اسکنرهاي موج ميليمتري خود مواجه شده بود.

به نظر مي رسد اين سيستم جديد، در عوض آسان تر کردن امور تشخيص هويت و کمک به مردم، باعث عصبانيت و افزايش نگراني هاي آنان شود.


اشتراک گذاری