• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


تولید فیلتر ضد HIV با چاپ سه بعدی مس

فوریه 26, 2020

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی اخبار تکنولوژی, پرینتر سه بعدی, مقالات

Copper3D به مبارزه با HIV ، توسط فیلتر چاپ سه بعدی کمک میکند.

تصور نمیکردیم که پرینت سه بعدی بتواند در مبارزه با عفونتهای HIV کمک کند، اما ثابت کردند که این امر کاملا امکان پذیر است.

Copper3D یک کمپانی شیلیایی است که یک سری از محصولات چاپ سه بعدی آنتی باکتریال تولید میکند. اخیرا آنها سه ماده آنتی باکتریال متفاوت معرفی کرده اند: PLAACTIVE, MDflex  و  NanoClean.

این مواد به طور خاص برای استفاده در سناریوهای پزشکی طراحی شده‌اند. برای مثال، مواد MDflex ممکن است برای تولید آتل مورد استفاده قرار گیرد که ممکن است با یک زخم در تماس باشد. چون این یک ماده ضد باکتری است، ریسک پایین آورده می‌شود.

خواص ضد باکتریایی با مخلوط کردن پلیمرهای طبیعی دیگر با مواد افزودنی ایجاد می شوند. یکی از آنها مس است که از این نظر می تواند کاملاً مؤثر باشد Copper3D. می گوید:” عملیات ضد باکتریایی با از بین بردن بیش از 99.99 درصد قارچ ها ، ویروس ها ، باکتری ها و طیف گسترده ای از میکروارگانیسم ها به صورت علمی تأیید شده است.”

مبارزه با HIV ، توسط فیلتر چاپ سه بعدی

اما این مواد چگونه به مبارزه با HIV کمک میکنند؟

نشان داده شده که در سراسر جهان حدود 40 ملیون نفر از عفونت HIV رنج میبرند، و خطری که وجود دارد این است که ممکن است کودکان از طریق شیر مادر هم عالوده شوند. Copper3D روی پروژه ای برای مقابله با این موضوع کار کرده و نام زیر را برای آن انتخاب کرده:” سیستم غیرفعال سازی ویروسی برای سپر شیر مادر برای جلوگیری از انتقال HIV از مادر به کودک ”

Claudio Soto مدیر پزشکی میگوید :” ایده اولیه مبتنی بر برخی از معدود مطالعات موجود است که ثابت می کند مواد افزودنی و فیلترهای بر پایه مس می توانند ویروس HIV را در محلول شیر مادر غیرفعال کنند ،به طور خاص در برابر پروتئاز (که برای تکثیر ویروسی ضروری است) عمل می کند که در آن یون های مس به طور خاص ویروس فسفولیپیدی غشای پلاسمایی را تخریب می کنند و اسیدهای نوکلئیک آن را دناتوره می کنند. با این وجود ، چندین موضوع از قبیل میزان سمیت ، تخریب مواد مغذی شیر ، زمان غیرفعال سازی ویروس یا اندازه / فرم بهینه این فیلترها حل نشده است. ”

Copper3D از مس نانو ذرات در موادشان برای تأثیر خواص آنتی باکتریال استفاده کرده اند .

وسیله ای که در اینجا نشان داده شده است ، در اصل فیلتری است که از طریق آن شیر مادر جریان می یابد. با عبور مایع از سطح فیلتر ، در معرض سطح فیلتر حاوی نانوذرات مس قرار می گیرد. این ذرات به از بین بردن ویروس از شیر مادر کمک می کنند و بنابراین خطر عفونت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

منبع :www.fabbaloo.com


اشتراک گذاری