• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


تولید میکروسنسورهای چاپی سه بعدی با MicroMaker3D

ژانویه 21, 2020

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی, مقالات

MicroMaker3D  نوع جدیدی از چاپ سه بعدی میکرو را به ارمغان می آورد که فناوری های اولیه را برای نمونه سازی الکترونیک ، میکروپارت ها ، میکرو سنسورها و اجزای IoT ، دستگاه های نوری و موارد دیگر فراهم می کند.

یکی از مزایای چاپ سه بعدی میکرو اشتباهات بسیار کوچک است. طیف وسیعی از لوازم را با میکرو پرینترها میتوان مقرون به صرفه‌تر چاپ کرد مانند فیلترها ، آنتن ها ، شکافها و آرایه های نوری ، ریزگردها ، کانالهای سیال و نمونه‌های کوچک دنده ها و فنرها.

اکثر پرینترهای میکرو سه بعدی به روشی مشابه پرینترهای SLA 3D عمل می کنند که در آن قسمت زیادی از رزین فتوپلیمر مایع به صورت انتخابی به اجسام جامد تبدیل میشود. آنچه MicroMaker3D را متفاوت می کند ، فن آوری در انتظار ثبت اختراع چاپ رزین روکش دار (LRP) است که از ورق های رزین جامد به جای مایع استفاده می کند. ورق‌ها به میزان 5 میکرون (0.005 میلی متر) بسیار نازک هستند و وضوح وکسل 5 میکرون را به چاپگر می دهند. حتی برنامه‌هایی برای چاپ‌های تک لایه مانند استنسیل وجود دارد.

چاپ سه بعدی میکرو

فناوری جدیدی از نوآوری Callaghan در نیوزلند محدودیتهای چاپ سه بعدی میکرو را تحت الشعاع قرار میدهد.

LRP مانند این عمل می کند: یک ورق رزین فتوسنتیست فیلم خشک روی تخت قرار می گیرد و مقطعی از مدل با استفاده از منبع نوری ماوراء بنفش ، بر روی آن قرار داده میشود. سپس یک ورق دیگر در بالای قسمت اول قرار می گیرد و سطح مقطع بعدی تولید می شود. پس از چاپ تمام لایه ها ، پشت ورق ها “از طریق یک واکنش متقاطع کاتالیزوری دقیقاً کنترل شده در مناطق فعال شده “برای کاملاً پلیمریزه کردن جسم ، گرما داده می شوند. سرانجام ، تمام رزینهای بدون پلیمر شسته می شوند تا یک قسمت کاملاً متراکم باقی بمانند.

MicroMaker3D  با برخی از موازنه‌های تجاری خوب همراه است. اول اینکه، می‌تواند هر درجه‌ای از برآمدگی را چاپ کند چون صفحات غیر پلیمر به عنوان مواد پشتیبان عمل می‌کنند. این امر همچنین باعث می شود قطعات متحرک با قدرت تحمل‌های بسیار چاپ شود. نکته جالب دیگر در مورد LRP این است که چون رزین از قبل جامد است ، وقتی که تزریق میشود، جسم چاپی کوچک نمی شود و نمی پیچد و قطعات به اندازه و شکل مناسب بیرون می آیند.

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، برنامه های بی شماری برای چاپ میکرو سه بعدی وجود دارد ، اما تیم MicroMaker3D امیدوار است که در تولید میکرو سنسورها تحول ایجاد کنند.

منبع : 3dprinting.com


اشتراک گذاری