• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


ماک ، سگ رباتی ، با تکنولوژی پرینت سه بعدی به خانه شما می آید!

سپتامبر 17, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

در جشن اخیر رونمایی از بازی ReCore ، شرکت Robo Challenge ، شرکت بریتانیایی مستقر در بیرمنگهام ، از اجرای پروژه جدید خود ، ماک سگ رباتی ، یکی از شخصیت های محبوب بازی های بریتانیا ، با تکنولوژی پرینت سه بعدی ، رونمایی کرده است. برای کسانی که هنوز با ReCore آشنایی ندارند ،  این بازی آخرین نسخه بازی ویدیویی است که توسط مایکروسافت به بازار آمده است، که در آن بازیکن در نقش شخصیت مهندس ژول آدامز خود را به عنوان تنها بازمانده جهان مستعمره میابد و باید کشف کند که بر دیگر مستعمره ها چه گذشته است. یکی از همراهان ربات او ، همانطور که حدس میزنید ماک سگ رباتی است.

 

تکنولوژی پرینت سه بعدی در بازی های رایانه ای

 

این بازی اکشن – ماجراجویانه که به تازگی به بازار آمده است ، بسیاری از گیمرها را تحت تاثیر قرار داده است ، علی الخصوص تیم Robo Challenge که به تازگی، robo-flesh ، مدل کاربردی ماک سگ رباتی را با تکنولوژی پرینت سه بعدی بازسازی کرده اند. این پروژه نیازمند کار و زمان گسترده ای بود. از پرینت سه بعدی تمامی قطعات ربات تا برنامه نویسی برای موتورهای الکتریکی و نصب و راه اندازی آن ها و … . اما میتوان گفت نتایج نشان میدهد این تلاش ارزشمند بوده است.

در طراحی ماک ، تیم طراحی Robo Challenge به فایل های سه بعدی CAD از بازی دسترسی داشتند. نه تنها بدنه خارجی سگ ربات ، بلکه حتی اسکلت داخلی بدن ربات شامل موتورها و چرخ دنده ها و دیگر قطعات الکترونیکی داخل آن . بنابراین اگر شما تصور میکنید که ماک نگاه درستی به زندگی دارد ، تصور شما کاملا درست است!

 

تکنولوژی پرینت سه بعدی در بازی های رایانه ای

تکنولوژی پرینت سه بعدی در بازی های رایانه ای

 

ساخت ماک ، سگ رباتی ، با تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

با دردست داشتن فایل های CAD تیم اجرای پروژه ابتدا هرکدام از اجزای بیرونی بدن ماک ، که خود از تعدادی پانل تشکیل شده بود ، را با تکنولوژی پرینت سه بعدی پرینت کردند. بعد از پایان پروسه پرینت سه بعدی آن های میبایست برای هرچه نزدیک تر کردن ظاهر ماک به ربات درون بازی ، داخل آن را با متریال های مختلف پر کرده و ربات را با دست رنگ زده تا به شکل اصلی خود در بیاید.

نکته شگفت انگیز این است که حتی اجزای داخل موتور نیز با تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده اند که با در نظر گرفتن اجزای بیرونی و بدنه ربات چیزی حدود 1000 ساعت زمان پرینت سه بعدی صرف آن شده است. بعد از انجام پروسه پرینت سه بعدی ، برنامه نویسی های لازم برای ربات انجام شد تا ربات دقیقا مانند نمونه مجازی خود حرکت کند و در نهایت تمامی قطعات منتاژ شدند.  برخی از کارهای نهایی، مانند نصب نشان چراغ آبی ربات و جلوه های صوتی، به ربات اضافه شد تا کار به پایان برسد.

“دیدن حرکت ماک برای بار اول بسیار هیجان انگیز بود. حرکت های گردن و دم ربات واقعا باعث می شد که حس کنیم ماک واقعی است” گرانت کوپر، مهندس خلاق Robo Challenge توضیح میداد.


اشتراک گذاری