• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


رشد روز افزون چاپگر سه بعدی فلز در صنعت در تحقیقات IDTechEx

آگوست 5, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

چاپگر سه بعدی فلز بر اساس تحقیقات IDTechEx  بیشترین رشد را در بین صنایع تولید افزودنی دارا میباشد.

بر اساس این گزارش چاپگرهای سه بعدی فلز با رشد 48% و مواد اولیه آن با رشد 32% بیش از پیش در صنعت تاثیر گذار خواهند بود. داده های این گزارش در طول دوره ای چند سال جمع آوری شده اند.

 

رشد روز افزون چاپگر سه بعدی فلز در صنعت

حتی اگر شما از بزرگترین علاقمندان به چاپ سه بعدی اتاق خواب باشید، شانس شما برای داشتن چاپگر پرینتر سه بعدی بسیار کم است. ماشین آلات SLM، SLS، و DMLS ، گران ، بزرگ و کارکردن با آن ها دشوار است. در حالی که چاپگر سه بعدی پلاستیک (FDM) بر بازار مصرف کنندگان پرینتر سه بعدی مسلط شده است ، متخصصین بر این باورند که چاپگر سه بعدی فلز در حال حاضر با فاصله ای زیاد از بقیه انواع پرینتر سه بعدی مهم ترین بخش از آینده صنعت تولید افزودنی است.

 

رشد روز افزون چاپگر سه بعدی فلز در صنعت

 

پس با توجه به گزارش جدید، آیا تولید کنندگان صنعتی با روی آوردن به چاپگر سه بعدی فلز ، چاپگرهای پلاستیکی قدیمی را فراموش میکنند؟ در حالی که چاپ سه بعدی FDM  همچنان به تسلط بر بازار مصرف ادامه میدهد ، دلیل گسترش عظیم چاپگر سه بعدی فلز در صنعت ، پیچیده نیست.

دلیل آن توانایی آن در تولید قطعات نهایی برای استفاده در دستگاه ها است. در حالی که چاپ سه بعدی FDM برای نمونه سازی سریع و آموزش و پرورش مفید است ، تنها چاپگر سه بعدی فلز است که قادر به پرینت قطعاتی با کارایی بالا و آماده بهره برداری در صنایع مختلف است.

صنایع هوا فضا و پزشکی دو صنعت مهم از طیف صنایعی هستند که در حال حاضر  در آن ها به طور گسترده ای شاهد حضور چاپگر سه بعدی فلز هستیم.

 

رشد روز افزون چاپگر سه بعدی فلز در صنعت

 

صنایع پیشرو در چاپگر سه بعدی فلز

 

بر اساس این گزارش، صنایعی همچون صنایع برق و دندان پزشکی نیز در حال افزایش روز افزون استفاده از چاپگر سه بعدی فلز هستند. شرکت Argen Digital ، از تامین کنندگان پیشرو آلیاژهای دندانی، از این نوع چاپگرها برای مقابله با ایجاد پل ها و پلاک ها با همان ویژگی های قالب گیری دهان استفاده میکنند.

این در حالیست که شرکت Siemens نیز از این صنعت در تولید قطعات پرینت شده برای ایستگاه های توربین  گازی بهره میبرد. حتی ناسا نیز برنامه ای برای چاپ 80 الی 100 درصد موتورهای موشک های خود با چاپگر سه بعدی فلز پیشبینی کرده است.

اطلاعات  گزارش IDTechEx،  از طریق مصاحبه های رسمی و گفتگوهای غیر رسمی چندین ساله به دست آمده است. در این تحقیق 29 شرکت از این صنعت از جمله ده سازنده چاپگر، هفت تامین کننده پودر، و ده کاربران نهایی مورد مصاحبه قرار گرفته اند.


اشتراک گذاری