• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


رشد ۵۴ درصدی صادرات آمریکا به ایران در هفتمین ماه ۲۰۱۶

سپتامبر 13, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی خدمات بازرگانی

صادرات آمریکا به ایران در هفتمین ماه سال جاری میلادی با رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۵.۹ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در 7 ماهه نخست سال جاری میلادی افت 11 درصدی داشته است.

 

رشد ۵۴ درصدی صادرات آمریکا به ایران

 

مبادلات تجاری دو کشور در 7 ماهه نخست سال میلادی گذشته بالغ بر 157.7  میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به 139.4 میلیون دلار کاهش یافته است.

 

صادرات آمریکا به ایران

 

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه های ژانویه تا جولای امسال 97.7 میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 38 درصدی داشته است. آمریکا در ماه های ژانویه تا جولای 2015 بالغ بر 157.7 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات آمریکا از ایران در 7 ماهه نخست امسال نیز 41.7 میلیون دلار گزارش شده است. در مدت مشابه سال قبل واردات آمریکا از ایران صفر بوده است.

دولت آمریکا بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک که از نیمه ژانویه 2016 به اجرا گذاشته شده واردات برخی کالاها از جمله فرش، زعفران، پسته و خاویار از ایران را آزاد کرده است. طی سالهای گذشته و در پی تحریم‌های این کشور صادرات ایران به آمریکا به مرز صفر رسیده بود.

بر اساس این گزارش در هفتمین ماه سال جاری میلادی 25.9 میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 54 درصدی داشته است. آمریکا در جولای سال قبل 16.8 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.  میزان واردات آمریکا از ایران در این ماه نیز 4.8 میلیون دلار گزارش شده است. در جولای سال قبل واردات آمریکا از ایران صفر بوده است


اشتراک گذاری