• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


با ابداع یک فناوری پیچیده چاپگر سه بعدی ؛ ساخت و ساز در فضا رونق می گیرد

نوامبر 25, 2017

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

موج عظیمی از ساخت و ساز در فضا در راه است البته این بار نه بر روی زمین بلکه در فضا.

به نقل از اسپیس، شرکت Made In Space (ساخت فضا) که در کالیفرنیای آمریکا مستقر است در حال ابداع فناوری جدیدی است که آن را با نام Archinaut به دنیا معرفی می کند.

این شرکت که پیشتر چاپگر سه بعدی تجاری را راهی ایستگاه فضایی بین المللی کرده تا ساخت انواع وسایل مختلف در شرایط بی وزنی مورد آزمایش قرار گیرد حالا در نظر دارد تا با استفاده از Archinaut ایده جاه طلبانه ساخت و ساز در فضااطراف زمین را به واقعیت تبدیل کند.

اندرو راش مدیرعامل شرکت Made In Space پیشتر گفته بود: تفاوت آنچه که اینجا و بر روی زمین می سازیم با آنچه که قرار است در خارج از مرزهای زمین ساخته شود در این است که آنجا چیزهایی ساخته خواهد شد که نمی توان آنها را از زمین به فضا پرتاب کرد و چاره ای نداریم جز اینکه فرآیند ساخت و ساز را در فضا آغاز کنیم.

ساخت و ساز در فضا

مهمترین ویژگی فناوری Archinaut در این است که می توان هر ساختاری را به شکل و شمایل مورد نیاز در فضا ساخت و به همین دلیل به مهندسی های پیچیده و پرهزینه برای ساخت آنها در زمین و ارسال به فضا نیازی نیست.

 

در این فناوری جدید، یک چاپگر سه بعدی و بازوهای روباتیکی انعطاف پذیر به کار گرفته می شود. از این طریق می توان بخشهای مختلفی را ساخته و در ادامه آنها را بر روی یکدیگر مونتاژ کرد تا سازه نهایی مورد نظر به دست آید.

اما ویژگی مهم دیگر این نوآوری در آن است که می توان ساخت و ساز در فضا بنا شده از این طریق را تعمیر کرده و به روزرسانی های لازم را نیز در آنها انجام داد.

پروژه های انجام شده شرکت در حوزه فناوری پرینت سه‌بعدی


اشتراک گذاری