• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


شخصی سازی داروهای جدید توسط پرینتر سه بعدی

ژانویه 8, 2018

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی, دسته‌بندی نشده

ما در عصری زندگی می‌کنیم که خدمات بهداشتی و درمانی به سمت شخصی‌سازی حرکت می‌کند ، جایی که درمان می‌تواند مطابق با نیاز­های هر فرد باشد. در همین رابطه پرینتر سه بعدی به کمک ما آمده تا مشکل مصرف داروهای مختلف و متعدد را برای ما حل کند.

یک پرینتر سه بعدی جدید قصد اضافه کردن فصلی جدید به این داستان را دارد. از این پس امکان تولید راحت و سریع دوزهای سفارشی داروها برای بیماران، قابلیتی خواهد بود که در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

پرینتر سه بعدی

این موضوع به این معنی است که بیمارانی که از داروهای متفاوتی استفاده می‌کنند، به جای اینکه نیاز به یادآوری مصرف تعداد متفاوتی از داروهای مختلف داشته باشند، بتوانند دوز مورد نیاز خود از داروها را از طریق روشی ساده دریافت کنند.

پرینتر سه بعدی مسئول این عملAutoCompunder  نام دارد که به اندازه یک دستگاه تُستر است و توسط یک استارت­‌آپ به نام Vitae Industries تولید شده است. این دستگاه این وعده را می‌دهد که کپسول‌­ها و داروهای جویدنی‌­ را در یک‌سوم زمانی که یک داروساز صرف پر کردن یک کپسول با دست می‌کند، چاپ کند. AutoCompunder حتی قادر به چاپ و ساخت مواد چندکپسولی پیچیده خواهد بود که چند دارو را در یک کپسول ادغام کرده و به بیمار ارائه می‌دهد.

پلتفرم AutoCompounder به داروخانه‌ها کمک می‌کند تا به طور موثرتری دوزهای سفارشی داروهای خوراکی را تهیه کنند. Jeanine Sinanan-Singh مدیر عامل شرکت سازنده می‌گوید:

دوزهای در دسترس و استاندارد بسیاری از داروهای موجود در بازار برای اکثر بیماران مناسب نیستند. قادر ساختن داروخانه‌ها به فراهم کردن دوزهای متناسب با نیاز افراد می‌تواند به بهبود دارو و سلامت جمعیت‌های خاص کمک کند.

این ایده در عین بلند پروازانه بودن، یک فناوری بسیار عالی است که Vitae Industries می‌تواند در اجرای آن موفق باشد. چرا که این دستگاه می‌تواند پیشرفت بزرگی برای بسیاری از بیماران محسوب شود. بر اساس گزارش‌ها، این چاپگر فقط 10 دقیقه زمان برای ساخت کپسول­‌های سفارشی نیاز دارد. به جز زمان، تنها به یک داروساز به منظور کار با دستگاه و وارد کردن دوزهای مطلوب، نیاز است.

در حال حاضر، این دستگاه 5000 دلاری رونمایی نشده است و شرکت تولیدکننده هرگونه درخواست برای انتشار تصاویر از این دستگاه را رد کرده است. کسب سرمایه 2 میلیون دلاری از سوی این استارت‌آپ نشان می‌دهد قطعاً سرمایه‌گذارانی به سمت این محصول جذب شده‌اند. با توجه به گفته‌های مدیرعامل این شرکت، یک برنامه آزمایشی برای ارائه این دستگاه در داروخانه‌های منتخب در زمستان سال جاری ( سه‌ماهه اول 2018 ) شروع خواهد شد.


اشتراک گذاری