• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


الکتریکی کردن دوچرخه به کمک صنعت پرینتر سه بعدی

ژانویه 11, 2017

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

در سالهای اخیر استفاده از پرینتر های سه بعدی رومیزی باعث شده است تا ابداعات و اختراعات بسیار زیادی انجام گیرد چرا که صنعت پرینتر سه بعدی به همراه فیلامنتهای ترموپلاستیک به کاربران اجازه می دهد تا هر ایده ای را تبدیل به واقعیت نمایند. به عنوان مثال می توان به پروژه ای در وب سایت Instructable که وب سایت به اشتراک گذاری ایده های و پروژه های انجام شده است اشاره نمود که در نوع خود جالب می باشد.

 

صنعت پرینتر سه بعدی

 

در این پروژه از یک پرینتر سه بعدی جهت الکتریکی نمودن دوچرخه استفاده شده است. با استفاده از این ابزار که قیمت ساخت آن کمتر از 300 دلار است می توانید از دوچرخه سواری بدون رکاب زنی لذت ببرید. نصب این ابزار محرک پرینت سه بعدی شده بر روی دوچرخه بسیار آسان بوده و به راحتی می توان با استفاده از آن حدود 5 مایل و یا 8 کیلومتر را بدون رکاب زدن پیمود. لازم به ذکر می باشد که ساخت این وسیله برای هر کسی که با صنعت پرینتر سه بعدی آشنا است راحت می باشد و با توجه به دستور العمل قرار داده شده در سایت می توان آن را عملی نمود.

 

الکتریکی کردن دوچرخه به کمک صنعت پرینتر سه بعدی

 

بیشتر قطعات این وسیله با استفاده از صنعت پرینتر سه بعدی رومیزی تولید شده اند و پرینت سه بعدی برخی از این قطعات نیازمند ساپورت گذاری است. همچنین توصیه می شود قطعات مورد نیاز با پر شوندگی زیاد و حدود 30 الی 50 درصد پرینت گردد تا قطعات پرینت سه بعدی شده در اثر تنش های وارد شده دچار شکستگی نشوند. همچنین جهت اسمبل نمودن قطعات می بایست از چسب های مخصوص و یا حلالهای خود مواد فیلامنت استفاده شود تا از صحت چسبیدگی آنها مطمئن گردید.

لازم به ذکر می باشد که با توجه به استفاده از باتری و برد های الکتریکی و غیره، این پروژه برای مبتدیان که آشنایی با قطعات الکتریکی ندارند توصیه نمی شود. هر چند که این پروژه یک پروژه خوبی است ولی دارای محدودیتهایی از قبیل عدم امکان استفاده در هوای بارانی و یا تایرهای خیس و یا عدم امکان استفاده از آن در دوچرخه هایی که دارای کمک فنر در چرخ عقب هستند وجود ندارد.


اشتراک گذاری