• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


اولین پل ساخته شده با فناوری پرینت سه‌بعدی

اکتبر 23, 2017

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

شهر کوچک ناشناخته‌ای در هلند میزبان اولین پل ساخته شده با فناوری پرینت سه‌بعدی است.
به گزارش راسخون فناوری پرینت سه‌بعدی مظاهر فوق‌العاده‌ای از فناوری هستند. قابلیت طراحی و ساخت اشیاء به صورت سه‌بعدی، مفهومی به غایت شگفت‌انگیز است. جملگی شاهد تصاویری از کارکردهای انقلابی پرینترهای سه‌بعدی در طراحی محصولات بوده‌ایم؛ حتی دیده‌ایم که انگشت شخص مرده را بازسازی سه‌بعدی کرده‌اند تا به تلفن همراهش دسترسی پیدا کنند؛ با این وجود، هنوز شاهد استفاده این صنعت در مقیاس‌های بزرگ نبودیم؛ اما حالا این اتفاق به وقوع پیوسته است.
شهر گمرت (Gemert) در هلند با وجود زیبایی، چندان شهر مطرحی نیست. با حفظ احترام نسبت به شهروندان این شهر، باید گفت دست‌کم شهری نبود که شهر اولین‌ها لقب بگیرد؛ اما اکنون این شهر مفتخر است به افتتاح اولین پل ساخته شده با فناوری پرینت سه‌بعدی.

 

 

فناوری پرینت سه‌بعدی
 

چرا پل سازی با فناوری پرینت سه‌بعدی؟
سوال خوبی است. چرا باید یک پل با پرینتر سه‌بعدی ساخته شود؟ یک جواب واحد برای تمام سوالات اینچنینی وجود دارد: می‌توانند، انجام می‌دهند. این پل فقط با استفاده از پرینتر سه‌بعدی و با استفاده از ۸۰۰ لایه طراحی و ساخته شد.

هرچند این پل برای دوچرخه‌سواران در نظر گرفته شده بود، محاسبات نشان می‌دهد که مقاومت کافی برای حرکت ۴۰ کامیون را به طور همزمان دارد. ساخت چنین پلی قبل از همه‌گیر شدن استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی در نوع خود جالب توجه است. مدت زیادی از طراحی پرینتر سه‌بعدی توسط مرکز تحقیقات MIT نگذشته بود که این پل به بهره‌برداری رسید.

ویژگی‌های مثبتی را می‌توان برای یک پل ساخته شده با فناوری پرینت سه‌بعدی برشمرد. اول اینکه، جنس و شکل طراحی چیزی نیست که شما هر جایی دیده باشید. با اینکه فناوری پرینت سه‌بعدی هنوز نوپا است، اما به وضوح می‌توان دید که آینده‌ی روشنی دارد.

منبع: راسخون

پروژه های انجام شده شرکت در حوزه فناوری پرینت سه‌بعدی


اشتراک گذاری