• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


دستگاه رطوبت گیر فیلامنت پرینتر سه بعدی شرکت PrintDry

نوامبر 23, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

همانطور که اطلاع دارید که نمونه سازی با پرینترهای سه بعدی می تواند از پارامترهای بسیار زیادی تاثیر پذیر باشد. به عنوان مثال می توان به نوع فایل سه بعدی و نحوه تولید کدهای زبان ماشین، کیفیت فیلامنت پرینتر سه بعدی و غیره اشاره نمود که هر یک از این پارامترهای می تواند باعث خراب شدن و یا افت کیفیت پرینت 3 بعدی نمونه گردند.

از دیگر عواملی که می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت پرینت داشته باشد عامل رطوبت و گرد و غبار موجود در هوا است که می تواند باعث گرفتگی نازل و یا کاهش کیفیت پرینت و کم نمودن چسبندگی بین لایه ها گردد و همواره توصیه می گردد که فیلامنت بعد از استفاده در محلی به دور از گرد و غبار و در محلی خشک نگهداری گردد. نگهداری از فیلامنت پرینتر سه بعدی بسیار مهم بوده و نگهداری صحیح از آنها می تواند مانع از مشکلات بسیار زیادی می شود.

دستگاه رطوبت گیر فیلامنت پرینتر سه بعدی

دستگاه رطوبت گیر فیلامنت پرینتر سه بعدی

همانطور که اطلاع دارید مواد فیلامنتهای پرینتر سه بعدی مواد هیدروسکوپیک هستند و ضریب جذب رطوبت و گرد و غبار این مواد در هوای آزاد بسیار زیاد است. همین موضوع باعث گردید تا شرکت کانادایی PrintDry اقدام به معرفی محصول جدیدی جهت رطوبت زدایی و خشک نمودن فیلامنت پرینتر سه بعدی نماید. این دستگاه قابلیت کار با فیلامنتهای (فیلمانهای) با قطر 1.75 و 3 میلیمتر را دارد و استفاده از این دستگاه مانع از تاثیر بد رطوبت بر کیفیت پرینت و همچنین جذب گرد و غبار موجود در هوا و متعاقباً مانع از گرفتگی نازل و ضعیف شدن چسبندگی بین لایه ای می شود.

این دستگاه مجهز به یک گرم کن جهت گرم نمودن ملایم فیلامنت و آزاد نمودن رطوبت جذب شده توسط آن است و رطوبت آزاد شده توسط یک سیستم تهویه به بیرون از دستگاه فرستاده می شود و این موضوع باعث می گردد تا فیلامنت پرینتر سه بعدی کاملاً برای پرینت سه بعدی آماده گردد. این دستگاه به گونه ای طراحی و ساخته شده است که می توان از آن در هنگام پرینت سه بعدی نمودن نیز استفاده نمود.

لازم به ذکر می باشد که این دستگاه دارای نشان استاندارد می باشد و قیمت فروش آن در حدود 79 دلار می باشد.


اشتراک گذاری