• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


مناطق آزاد کشور در دستور کارتحقیق و تفحص مجلس قرار میگیرند

سپتامبر 2, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی خدمات بازرگانی

عضوکمیسیون اقتصادی و نماینده اراک،کمیجان وخنداب در مجلس گفت: مدیریت کلان در مناطق آزاد تجاری و صنعتی، دچار انحراف شده و از اهداف خود شامل رشد صادرات و درآمدزایی، فاصله گرفته است.

 

مناطق آزاد کشور در دستور کارتحقیق و تفحص مجلس

 

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از دفتر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، علی اکبر کریمی اظهار داشت: با اشاره به سوالات و ابهامات تعدادی از نمایندگان مجلس راجع به مجموعه عملکرد هفت منطقه آزاد تجاری و صنعتی، امروز تقاضای تحقیق و تفحص از این هفت منطقه تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

وی مهم‌ترین دغدغه‌های نمایندگان در قالب این تحقیق و تفحص را بررسی وضعیت واردات کالا تحت عناوین مختلف خواند و افزود: علی‌رغم اهداف این مناطق در هنگام تاسیس که ناظر بر تقویت تولید، اشتغال، صادرات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ایجاد درآمد برای کشور و توسعه منطقه‌ای بود به نظر ما مدیریت کلان مناطق آزاد دچار انحراف شده و از اهداف پیش‌بینی شده فاصله گرفته است.

تحقیق و تفحص از  کشور

کریمی خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص‌کنندگان می‌خواهند روشن شود آیا این مناطق در راستای اهداف پیش‌بینی‌شده خود در سال‌های گذشته حرکت کرده اند یا نه؟ تا در صورت لزوم بازنگری‌هایی در قانون مناطق آزاد صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بعد دیگر اهمیت این تحقیق و تفحص را ارائه لایحه دولت جهت تاسیس تعداد بیشتری منطقه آزاد و ویژه در کشور ذکر کرد و افزود: این لایحه مراحل بررسی خود را در کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گذراند.

وی بیان کرد: در صورتی که پس از تحقیق و تفحص به این نتیجه برسیم که مناطق آزاد موجود نتوانسته‌اند اهداف پیش‌بینی شده در قانون را تحقق بخشند، منطقا توسعه و افزایش مناطق آزاد توجیه ندارد.

کریمی تصریح کرد: در صورتی که ایرادات عملکردی در مناطق آزاد مشخص شود می‌توان با ایجاد اصلاحات از انحرافات بیشتر در مناطق آزاد و یا در مناطقی که بعدها با رای مجلس ایجاد می‌شود جلوگیری کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: این مساله به زودی در دستور بررسی قرار خواهد گرفت و پس از طی مراحل قانونی، تحقیق و تفحص آغاز خواهد شد.


اشتراک گذاری