• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینت سه بعدی نقشه دانشگاه A&M تگزاس برای نابینایان

آگوست 8, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

تکنولوژی های جدید از جمله چاپ سه بعدی به طرق مختلف نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی مردم سرسر دنیا ایفا میکند. اما به تازگی و با نبوغ یک دانشجوی تازه وارد رشته مهندسی دانشگاه  A&M تگزاس تکنولوژی چاپ سه بعدی توانسته در بهبود زندگی نابینایان نیز تاثیرگذار باشد.

Tyler Wooten در حال توسعه نوعی چاپ سه بعدی بر روی نقشه های لمسی برجسته است که با خط بریل به دانشجویانی که در این پردیس دانشگاهی با مشکل بینایی مواجه هستند کمک میکند.

 

پرینت سه بعدی نقشه دانشگاه A&M تگزاس برای نابینایان

 

ایده این پروژه بعد از شرکت در دوره های مرکز نوآوری مهندسی دانشگاه A&M تگزاس به ذهن Wooten خطور کرد و از آن زمان وی با همکاری دیگر دانشجوی آن دانشگاه ، Kellermeyer، تلاش کرد تا ایده خود رو به قابلیتی مفید و قابل استفاده تبدیل کند.

Kellermeyer که دانشجوی اقتصاد دانشگاه A&M تگزاس است، بینایی چشم چپ خود را در کودکی و بینایی چشم راست خود را به تازگی و در سال 2014 از دست داده است و حالا به طور کامل نابینا است.

در دو سال گذشته وی تلاش کرده که تا به نابینایی خود عادت کرده و با اتکا به کمک دوستان خود به زندگی عادی ادامه دهد. او توضیح میدهد که “من همه آن چیزی که در خاطراتم دارم روابطم با دوستانم است. با گستردگی فضای باز محوطه دانشگاه، و با فقدان علائم شنوایی، من نمی دانستم چقدر این طرف و آن طرف رفتن سخت خواهد بود. ”

Kellermeyer از چهره های کلیدی در دفاع از پروژه های جدید و نوآورانه در سراسر محوطه دانشگاه برای کمک به بینایی بود و این فرصتی ایده آل برای او بود تا به طور داوطلبانه در کار با ووتن برای توسعه نقشه های سه بعدی چاپ شده به شکل بریل کمک کند.

با آغاز همکاری تیمی این دو ، Kellermeyer با تست های انجام شده بازخورد چگونگی طراحی نقشه ها برای تاثیر گذاری بیشتر را از نابینایان دانشجو دریافت میکرد.

با مورد توجه قرار دادن دانش آموزان کم بینا، این پروژه آزادی حرکتی بیشتری به Kellermeyer داد و به اون کمک کرد تا بتواند آزادانه و بدون کمک دیگران در محوطه وسیع دانشگاه حرکت کند.

 

پرینت سه بعدی نقشه دانشگاه A&M تگزاس برای نابینایان

 

فرایند پرینت سه بعدی نقشه دانشگاه A&M تگزاس

 

اما Wooten نیز به نوبه خود نقشه سه بعدی دانشگاه را به وسیله نرم افزار Solidworks طراحی کرد و با استفاده از پرینتر سه بعدی شرکت ELC ، تعدادی نمونه های اولیه آن را در خانه به صورت سه بعدی چاپ کرد.

ووتن در این راه و به دلیل جدید بودن این تکنولوژی با خطاهایی نیز روبه رو شد که با کمک دوستان دانشجوی خود و اساتید دانشکده مهندسی مشکلات به راحتی حل شده و پروژه پیشرفت خوبی کرد.

وی توضیح میدهد که ” برای پردیس اصلی دانشگاه، تصویری از نقشه رو صفحه نمایش داشتیم و با استفاده از  eyeballin در نرم افزار Solidworks تمامی محوطه و ساختمان های موجود در آن را مدل سازی کردیم. در این راه مردم به من کمک میکردند که چگونه این کار را بهتر انجام بدهم. حالا من به راحتی و با داشتن تصویری از نقشه و انداختن آن در نرم افزار Solidworks میتوانم مدل سه بعدی آن را ترسیم کنم”


اشتراک گذاری