• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


استفاده از پرینترهای سه بعدی در مد و فشن توسط شرکت ریبوک

نوامبر 6, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

از پرینترهای سه بعدی در صنایع بسیار مختلفی استفاده می شود و در این میان صنعت فشن نیز از این تکنولوژی بهره می برد. در بین استفاده کنندگان پرینترهای سه بعدی در صنعت فشن، تولید کنندگان کفش تمایل بسیار زیادتری نسبت به دیگران در استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی دارند ولی متاسفانه استفاده از پرینترهای سه بعدی در صنعت کفش مشکلات بسیار زیادی دارد چرا که محصولات تولید شده می بایست راحت، بادوام، زیبا و اندازه دقیق داشته باشند و رسیدن به این پارامترها تنها با استفاده از پرینتر سه بعدی کمی سخت می باشد. ولی همانند شرکت ریبوک می توان برخی از قسمتهای کفش را به کمک پرینترهای سه بعدی مخصوصی تولید نموده و آن با سایر قسمتهای دیگر که به روشهای دیگر تولید شده اند مونتاژ نموده و ارائه نمود.
شرکت ریبوک با استفاده از یک پرینتر سه بعدی مخصوصی که مواد اولیه آن بصورت مایع می باشد قسمتهای از کف کفش را تولید نموده و مورد استفاده قرار می دهد. البته نکته این محصول در نوع مواد مصرفی پرینتر سه بعدی است که قرار است در شهر لینکون آمریکا و در سال 2017 تولید شود و این بدان معنی است که تولید کفش بعد از مدتها به آمریکا برگردانده می شود.

 

پرینترهای سه بعدی در صنعت مد و فشن

 

پرینترهای سه بعدی در صنعت مد و فشن

 

همانطور که اطلاع دارید تقریبا تمامی کفشهای دنیا با یک تکنولوژی و در کشورهای آسیای شرقی تولید می شوند و حال شرکت ریبوک می خواهد به کمک تکنولوژی پرینت سه بعدی و مواد مخصوص خود تولید کفش را به آمریکا برگرداند. قرار است این کارخانه علاوه بر تولید مواد مخصوص شرکت ریبوک، تحقیقاتی نیز در زمینه استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت کفش داشته باشد.
در حال حاضر تنها 300 جفت از این کفشهای ورزشی پرینت سه بعدی شده تولید شده است و قیمت هر جفت آن در حدود 189.5 دلار آمریکا است. لازم به ذکر است که تنها قسمت زیرین این کفشها بکمک مایع مخصوص پرینتر سه بعدی تولید می شود و بقیه قسمتهای کفش با روشهای قبلی تولید می گردد.

قسمت زیرین این کفشها به کمک نرم افزارهای سه بعدی CAD طراحی شده و با استفاده از مایع مخصوص و بدون کمک از روشهای سنتی تولید کفش و با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی پرینت شده اند. بر طبق اظهارات شرکت ریبوک، آنها نمی خواهند تمامی قسمتهای کفش را با استفاده از پرینترهای سه بعدی تولید کنند چرا که این کار نیازمند زمان و همچنین هزینه زیاد است و تنها قسمتهایی که تولید آنها سخت و مشکل است با تکنولوزی پرینت سه بعدی تولید خواهند شد.


اشتراک گذاری