• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینترهای سه بعدی این بار در کمک به پرینت کردن فتوحات کوهنوردی !

آگوست 23, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

آیا تا بحال پیش آمده است که مسیری سخت و پر پیچ و خم را در کوه طی کرده باشید و به قله برسید ؟ چه احساسی داشته اید ؟ برای ثبت این حس بی نظیر چه خواهید کرد ؟ هم اکنون با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ی پرینترهای سه بعدی و کمک فرآیند مسیر یابی ( GPS ) می توانید مجسمه هایی خیره کننده  و بیادماندنی از مسیر کوه پیمایی خود خلق کنید .

اسکار آردیز دانشجوی دکترای کامپیوتر برای اولین بار این پیشنهاد را با عنوان “پروژه ی افتخار” ارائه داد که درآن با استفاده از فرآیند مسیریابی مسیرحرکت کوهنورد در کوه کاملا روی نقشه مشخص ، سپس پستی بلندی ها و تمام ویژگی های کوه و قله ی مورد نظر اعمال می گردد . مرحله ی بعدی که جذابیت پروژه رو دو چندان می کند پیاده سازی این مدل مسیریابی شده از کوه به وسیله ی پرینترهای سه بعدی است که به شکل ماکتی زیبا در اختیار شما قرار می گیرد .

پرینترهای سه بعدی این بار در کمک به پرینت کردن فتوحات کوهنوردی !

 

پرینترهای سه بعدی ، چاپ رویاها

 

آردیز در مورد این ایده گفت : ” یک روز پس از کوه نوردی از کوه نیس وقتی به مسیر حرکتم و رسیدن به قله بر روی نرم افزار مسیر یاب نگاه کردم بسیار ذوق زده شدم ، لحظه ای تصور کردم بسیار رویایی خواهد شد اگر میتوانستم این مسیر را به شکل سه بعدی در اختیار دوستانم قرار میدادم تا لذت این کوهنوردی و فتح قله را با آن ها نیز شریک شوم، بدی گونه بود که تصمیم به پیاده سازی این مدل توسط پرینترهای سه بعدی گرفتم “. این مدل ها می تواند با پایه ی پلاستیکی یا حتی گچی ساخته شود و یک لایه پسب جهت استحکام و پیوست اجزا به کار رود . مجسمه های پروژه ی افتخار در سایزهای 5 سانتیمتری ، 10 سانتیمتری و 15 سانتیمتری  در دسترس می باشد که مدل متوسط ، یعنی 10 سانتیمتری آن از محبوبیت خاصی برخوردار است .

همچنین این مدل ها نه تنها به عنوان ماکت هایی خانگی که بعنوان بخشی از هدایای دوندگان و کوه نوردان در مسابقات جهانی پیشنهاد شده که با استقابل فراوانی مواجه شده است .


اشتراک گذاری