• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


آینده جهان با حضور پرینترهای سه بعدی

جولای 22, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

اولین بار، در یکی از برنامه های دانشگاه Singularity در بهار ۲۰۱۱ با پرینترهای سه بعدی آشنا شدم. این رویداد، مکانی بود برای آشنایی عوامل اجرایی شرکت های بزرگ و کارآفرینان با تکنولوژی های در حال گسترش و نحوه تاثیر آن ها روی صنایع، شرکت ها، شغل ها و زندگی ها.

از آن زمان به بعد، من همیشه اخبار مربوط به محصولات حوزه ی چاپ سه بعدی را دنبال می کنم و به بخش جدایی ناپذیر صحبت هایم در کنفرانس ها یا برای موکلان تبدیل شده اند.

در طی این برنامه، به TechShop و دفاتر Autodesk در سان فرانسیسکو نیز سری زدیم و با مدلسازی مینیاتوری سه بعدی آشنا شدیم. پس از بازدید از این اماکن، متوجه استفاده های گسترده و تاثیر صنعت پرینترهای سه بعدی در حوزه های مختلف شدم. مشاهده رشد این صنعت پس از گذشت ۳ سال، در 3D-printshow لندن، حیرت انگیز بود.

 

اکوسیستم در حال رشد

 

همه روزه، به لطف سخت افزار های آزاد DIY clubs، ورکشاپ هایی مانند Hacker Spaces و Maker Spaces و رویداد هایی مانند Maker Faires که در شهر های مختلف دنیا در حال برگزاری است، افراد بیشتری به تکنولوژی پرینترهای سه بعدی دسترسی پیدا می کنند. از بهترین نمونه های بین المللی می توان به Wevolver در لندن و آمستردام، FabLabs، و یکی از آخرین های آن ها یعنی 3D Hubs که دسترسی راحت تر مردم به چاپگر های سه بعدی را فراهم می کند، اشاره کرد.

دسترسی راحت به اپلیکیشن های حرفه ای مدل سازی طراحی سه بعدی مانند 123D Design (موجود برای مک، ویندوز، آیفون، آیپد و وب) امکان استفاده از چاپ سه بعدی برای مردم نقاط مختلف دنیا آسان می کند.

همه روزه بازار های فروش و سرویس های بیشتری در این حوزه توسط کارآفرینان و در بازار های پر سود در حال راه اندازی هستند. به عنوان مثال، Shapeways و Maker6 در ایالات متحده از محبوبیت برخوردارند و iMaterialise در اروپا (بلژیک).

برخی از مهره های کلیدی در این صنعت، به سمت راه اندازی سرویس های مربوط به مشتریان نیز روی آورده اند؛ مانند فروشگاه چاپ سه بعدی آمازون یا فروشگاه UPS در ایالات متحده.

امروزه، حدود ۴۰ تولید کننده بزرگ، به ساخت پرینتر های سه بعدی می پردازند که بیشتر در کسب و کار ها استفاده می شوند. حدود ۲۰۰ استارتاپ نیز چاپگر هایی برای استفاده شخصی و با قیمت حدودی چند صد دلار توسعه می دهند.

مصالح قابل چاپ همه روزه در حال افزایش هستند؛ از انواع مختلف واکس و پلاستیک، سرامیک، تا فلزاتی مانند استیل، برنج، برنز، نقره، طلا و پلاتین.

 

حوزه های جذاب صنعت پرینترهای سه بعدی

 

رباتیک

در ژانویه ۲۰۱۲، مدل و مجسمه ساز فرانسوی، Gael Langevin، از ربات انسان نمایی با نام InMoov که امکان چاپ سه بعدی به وسیله آن وجود داشت، پرده برداشت.

مانند دیگر پرینترهای سه بعدی که امکان چاپ محدوده های با ابعاد ۱۲ سانتی متری دارند، این دستگاه نوین به عنوان پلتفرم توسعه ای برای دانشگاه ها، آزمایشگاه ها، افراد علاقه مند و از همه مهم تر تمام سازندگان مناسب است.

اوایل امسال، اینتل از ربات ویژه خود با نام Jimmy پرده برداشت که در حال طراحی برای مشتریان است. کمپانی مذکور، جیمی را رباتی برای تحقیقات توصیف می کند، اما نسخه ساده تری از آن نیز با قیمت ۱۶۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

 

پرینترهای سه بعدی

نکته مهم این ماجرا این است که شما باید جیمی خود را به صورت سه بعدی چاپ کنید! نقشه های مورد نیاز برای این کار به صورت رایگان موجود خواهند بود، اما برای ساخت آن نیاز کیتی از اینتل نیز خواهید داشت؛ کیتی شامل قسمت هایی که قابل چاپ نیستند می شود، مانند موتور ها و پردازنده ادیسون اینتل. این کمپانی امیدوار است که بتواند قیمت ربات مذکور را تا ۱۰۰۰ دلار کاهش دهد.

 


اشتراک گذاری