• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


ساخت اولین بیل مکانیکی تمام فلزی به کمک فناوری پرینتر سه بعدی

ژانویه 12, 2017

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

یکی از ایرادهای پرینتر سه بعدی کنونی اندازه حجم ساخت آنها می باشد که در حال حاظر بسیار محدود می باشند و این موضوع در استفاده از پرینتر های سه بعدی در صنعت ساختمان تاثیر بسزایی داشته است. هرچند که چند شرکت اقدام به ساخت پرینتر سه بعدی بزرگی جهت صنعت ساختمان نموده اند ولی با این حال هنوز پیشرفتهای زیادی در این زمینه دیده نمی شود.

بیل مکانیکی پرینتر سه بعدی

حال، نمایشگاه صنعت ساختمان CONEXPO-CON/AGG و کنفرانس IFPE در حال تلاش می باشند که در سال 2017 از اولین بیل مکانیکی فلزی پرده برداری نمایند که به کمک تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخته شده است. مدیر کنفرانس IFPE اعلام می نماید که ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم تکنولوژی های جدید را در نمایشگاه و کنفرانس خود به معرض نمایش بگذاریم و این بیل مکانیکی پرینت سه بعدی شده می تواند یکی از چیزهایی می باشد که باعث شگفتی خیلی ها گردد.
این بیل مکانیکی که با استفاده از پرینترهای سه بعدی فلز و با استفاده از مواد استیل ساخته شده است یکی از بزرگترین مدلهای ساخته شده با پرینترهای سه بعدی می باشد.

ساخت اولین بیل مکانیکی تمام فلزی به کمک فناوری پرینتر سه بعدی

 

طراحی این بیل مکانیکی توسط فارغ التحصیلان دانشگاه جورجیا انجام شده است و هدف از ساخت این بیل مکانیکی به کمک پرینتر سه بعدی کاهش دادن وزن، قیمت و نگهداری راحتتر می باشد. طراحی سیستم هیدرولیک و همچنین سیستم خنک کنندگی این بیل مکانیکی با استفاده از پرینترهای سه بعدی صنعتی و به گونه ای ساخته شده است که دارای کارایی بیشتری است.

لازم به ذکر می باشد که ساخت چنین وسیله بزرگی نیازمند بکارگیری متخصصین بسیاری می باشد و به همین دلیل این گروه طراح از متخصصین موسسات و شرکتهایی مانند AEM، NFPA، CCEFP، ORNL و NSE در طراحی و ساخت این بیل مکانیکی استفاده نمودند. این گروه با طراحی این بیل مکانیکی موفق به دریافت جایزه دو هزار دلاری و سفر به شرکت ORNL شدند تا با نحوه پرینت سه بعدی قطعات فلزی این بیل مکانیکی از نزدیک آشنا شوند. لازم به ذکر می باشد که کنفرانس مشترک CONEXPO-CON/AGG و IFPE قرار است در تاریخ ماه مارچ سال 2017 برگزار شود.


اشتراک گذاری