• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


نقش پرینتر سه بعدی در همکاری NIKE و HP جهت تولید کفشهای ورزشی

نوامبر 12, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

در طول چند روز گذشته، شرکت HP با معرفی پرینتر سه بعدی سریع و کم هزینه خود سر و صداری بسیار زیادی در دنیا به راه انداخت و می توان گفت که دنیای نمونه سازی سریع را دچار تحول عظیمی نمود و حالا شرکت تولید کننده محصولات ورزشی نایک اعلام نمود که قصد دارد نمونه های اولیه محصولات خود را به کمک پرینترهای سه بعدی اچ پی سریعتر تولید نماید. همانطور که اطلاع دارید شرکت نایک در سال 2015 اقدام به ثبت اختراعاتی در زمینه تکنولوژی کفشهای پرینت سه بعدی داشته است و از تکنولوژی نمونه سازی سریع و یا پرینت سه بعدی استفاده می نمود.

ولی استفاده از پرینترهای سه بعدی شرکت HP تاثیر بسیار زیادی بر تولیدات شرکت نایک خواهد داشت. بر خلاف سایر پرینترهای سه بعدی صنعتی دیگر، پرینترهای سه بعدی اچ پی جهت تولید نهایی محصول بکار می روند و دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و با توجه به تکنولوژی بکار رفته در آن، امکان تولید محصولات با ویژگی های منحصر به فرد و بدون محدودیت در رنگ فراهم شده است.

 

نقش پرینتر سه بعدی در همکاری NIKE و HP

نقش پرینتر سه بعدی در همکاری NIKE و HP جهت تولید کفشهای ورزشی

 

بر طبق اظهارات شرکت نایک، قرار است از این پرینتر سه بعدی جهت تولید کفشهای متنوع ورزشی استفاده شود. پیش از این شرکت نایک از پرینترهای سه بعدی SLS جهت تولید میخ های کفشهای فوتبال استفاده نمود.

هرچند Nike از اعلام اینکه دقیقا کدام محصولات از این فناوری پرینتر سه بعدی سود خواهند برد سر باز زده است ، اما شایعات مبنی بر این است که این شرکت از این فناوری برای تولید نمونه های سفارشی و پروتوتایپ های خود استفاده خواهد کرد.

 

نقش پرینتر سه بعدی در همکاری NIKE و HP

 

تام کلارک ، مدیر بخش خلاقیت کمپانی Nike ، در سخنرانی خود مردم را آماده مواجهه شدن با طرح های خلاقانه و پروتوتایپ های جدیدی از این شرکت کرده است. ” در نایک ما برای بهترین ورزش کاران دنیا ایده های خلاقانه ای ارائه میدهیم. ما از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای آن استفاده میکنیم تا ابداعاتی جدید و خلاقانه در زمینه کفش های ورزشی به ورزشکاران معرفی کنیم”


اشتراک گذاری