• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینتر سه بعدی شکلات از شرکت LEGO ، تحقق رویاهای کودکانه!

اکتبر 18, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

اگر شما والدینی هستید که به دنبال تکنولوژی و فعالیتی سازگار با کودکان هستید ، بیش از این نیاز به تحقیق ندارید ! و یا اگر دانشجویی هستید که برای جشن و مهمانی خود حال درست کردن دسر و یا تزیینات غذا را ندارید این دستگاه برای شما بهترین گزینه است. این دستگاه یک پرینتر سه بعدی خانگی ساخته شرکت LEGO است که ماده اولیه آن یک ماده شیرین و خوردنی است. شکلات! شاید بهتر باشد اینگونه بگوییم که این دستگاه برای همه مناسب است دستگاهی به نام پرینتر سه بعدی شکلات !

Gosse Adema مهندس هلندی اخیرا و در راستای تحقق افکار خود در زمینه پرینت سه بعدی ، امکاناتی جدید به دستگاه های قبلی پرینتر سه بعدی خود ، که جایزه بزرگ فستیوال پرینت سه بعدی را از آن خود کرده بود ، اضافه کرده است.

 

پرینتر سه بعدی شکلات از شرکت LEGO

 

” پروژه اکسترودر شکلات از یک شوخی آغاز شد” او توضیح میدهد که به درخواست یک شرکت برای تولید یک پرینتر سه بعدی شکلات اقدام کرد که در ابتدا با شکست روبه رو شد. سپس یکی از همکاران او با معرفی  مسابقه Instructable Remix به او ، روزنه های امید را برای او باز کرد. در آن مسابقه شرکت کنندگان با الهام از دستگاه های موجود ساخته شده ، دستگاه های جدید طراحی میکنند و میسازند.

“مساله اصلی این است که در واقع ساخت پرینتر سه بعدی  شکلات به هیچ وجه راحت نبود” شکلات باید در یک حالت نیمه مذاب باقی بماند که باعث انسداد اکسترودر نشود که این نیازمند یک مخزن نیمه گرم با شکلات پیش ذوب شده و یا یک هیتر حرارتی است. و یا حتی شکلات ذوب شده در یک سرنگ! Adema برای راحتی کار و اینکه شکلات خوراکی باقی بماند راه دوم را انتخاب کرد.

 

پرینتر سه بعدی شکلات از شرکت LEGO

 

بعد از پرینت سه بعدی موفق طرح های مختلفی همچون طرح قلب بالا Adema یک ایده متحیر کننده دیگر هم داشت : استفاده از صفحه حرارت دیده که تا کنون به آن دست نمیزد برای ساخت پنکیک ! او پرینتر سه بعدی LEGO ، شکلات و پنکیک را ترکیب کرد و یک پرینتر سه بعدی DIY تولید کرد ! به همین راحتی


اشتراک گذاری