• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینتر سه بعدی شکلات در خانه شما! رویاهای شکلاتی خود را در خانه پرینت کنید

اکتبر 15, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

شکلات یک ماده جذاب و چالش برانگیز برای کار است چرا که نیاز به کنترل دقیق ویسکوزیته و دمای شرایط محیطی است.  نقطه ذوب شکلات بین 86 تا 90 درجه فارنهایت (30 تا 32 درجه سانتی گراد) است. اما  زمانی که دمای شکلات به دمای اتاق باز میگردد دوباره سخت خواهد شد. اگر چه شکلات پتانسیل کمی برای استفاده درفرایند های افزونی دارد ، اما با این وجود همچنان میتوان کارهای شگفت انگیز بسیاری با آن انجام داد. اگر شما می توانید درجه حرارت شکلات را کنترل کنید، این ماده برای استفاده در به روز ترین فناوری پرینت سه بعدی یعنی پرینتر سه بعدی شکلات میتواند رویاهای شکلاتی شما را بسازد.

 

پرینتر سه بعدی شکلات در خانه شما

 

یک هنرمند سفالگر بریتانیایی ، Jonathan Keep ، خالق پرینترهای سه بعدی سرامیکی ، مرزهای کاری خود با تکنولوژی های مختلف پرینت سه بعدی جا به جا میکند. وی با استفاده از دستگاه های پرینتر سه بعدی شکلات ، روشی جدید و کم هزینه برای پرینت سه بعدی شکلات در خانه ابداع کرده است. او اکسترودر چاپگر دلتا خود را با یک سرنگ تحت فشار هوا شده که از یک بطری نوشابه و پمپ دوچرخه ساخته شده است جایگزین کرده است.

پرینتر سه بعدی شکلات در خانه شما!

 

پرینتر سه بعدی شکلات در خانه شما

Keep سیستم کار این دستگاه را اینگونه شرح میدهد :

” با این پیشبینی که شکلات مایع نیروی زیادی برای خارج شدن از یک سرنگ را نیاز ندارد ، من کمپرسور هوای معمولی خود را رها کردم و از سیستم گازهای فشرده داخل یک شیشه نوشابه گاز دار ایده گرفتم.  به اعتقاد من یک بطری نوشابه های گازدار می تواند تا 6 بار فشار مقاومت تولید کند پس با استفاده از سیستم پمپ طراحی شده فشار را به راحتی تا 1 بار رساندم. یک بتونه کاری مناسب از پمپ دوچرخه ای فشار لازم رای برای اکسترود کردن شکلات ایجاد میکرد. من ابتدا بر روی یک صفحه چسبناک و سپس بر روی ورق روغنی عملیات پرینت را انجام دادم”

او با یک سرنگ، پمپ دوچرخه، و بطری نوشابه های گازدار به راحتی توانست یک دستگاه پرینتر سه بعدی شکلات خانگی بسازد !

پایدار تجهیز پارسیان تنها نماینده رسمی پرینتر سه بعدی شکلات در ایران

 


اشتراک گذاری