• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینتر سه بعدی در مریخ ، برنامه جدید ناسا برای صنایع پرینت سه بعدی

اکتبر 29, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

ناسا از برنامه جدید خلاقانه فضایی خود رونمایی کرده است. این برنامه که پنجمین برنامه از برنامه های ناسا برای پرورش مهندسین فضایی آینده است ، چالش پزشکی در مریخ نام دارد. همانند برنامه های پیشین ناسا ، در این پروژه نیز ناسا در یک پروژه آموزشی آنلاین از دانش آموزان مختلف خواسته تا ایده ها و خلاقیت خود را به کار گیرند تا مدل های خلاقانه برای استفاده فضا نوردان در ایستگاه فضایی بین المللی با دستگاه های پرینتر سه بعدی تولید کنند. اما تفاوت این پروژه با پروژه های پیشینش این است که این بار از این دانش آموزان خواسته شده تا مدل هایی در زمینه پزشکی و دندان پزشکی تولید کنند که به فضانوردان کمک کند تا در یک دوره سفر سه ساله به سلامت جسمی خود نیز رسیدگی کنند.

 

پرینتر سه بعدی در مریخ

پرینتر سه بعدی در مریخ

 

به طور خاص این پروژه به دنبال مدل هایی تولید شده با دستگاه های پرینتر سه بعدی است که بتوانند بازه وسیعی از تجهیزات پزشکی را پوشش دهند. تجهیزاتی در زمینه های از قبیل تشخیص ، کمک های اولیه ، پیشگیری ، جراحی های جزیی و یا یا تجهیزانی در زمینه دندان پزشکی. این پروژه مسابقه که از 27 اوکتوبر دریافت پیشنهادات را آغاز کرده تا تاریخ 25 ژانویه 2017 پیشنهادات دانش آموزان را بررسی میکند.

همانطور که میتوانید تصور کنید ، ماندن طولانی مدت در فضا میتواند تاثیرهای مخرب بسیاری بر بدن فضانوردان بگذارد و نیازهای بسیاری به درمان های پزشکی برای آن ها ایجاد کند. بودن در محیطی با نیروی جاذبه صفر و یا در حد صفر ، میتواند باعث بالا رفتن حجم استخوان های فضا نوردان شود که باعث بالا رفتن اهمیت ورزش و تمرین برای فضانوردان در فضا میشود.

آنطور که Deanne Bell مسئول پروژه مهندسین آینده ناسا توضیح میدهد ، ” ناسا به تحقیق در این زمینه که بدن انسان چگونه در مقابل بی وزنی ، تشعشعات و استرس ها در مدت زمان یک سفر فضایی طولانی واکنش نشان میدهد ، ادامه میدهد. پروژه مهندسین آینده برآن است تا دانش آموزان را با دنیای واقعی اکتشافات فضایی آشنا کند. در این مرحله تمرکز بر تجهیزات و سخت افزارهای فضایی است که با دستگاه های پرینتر سه بعدی قابلیت ساخت دارند و میتواند کمک حال فضانوردان در فضا باشد.”


اشتراک گذاری