• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینت سه بعدی ، جمجمه 2000 ساله مصری را به زندگی بازگرداند!

سپتامبر 4, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

در یک تلاش مشترک بین دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و علوم بهداشت دانشگاه ملبورن ، محققان پزشکی، دانشمندان پزشکی قانونی، کارشناسان پرینت سه بعدی، مصرشناسان و یک مجسمه ساز ، Meritamun ،  یک زن 18 تا 25 ساله مصری که اعتقاد براین است که مربوط به 2000 سال پیش است را با دریافت اطلاعات کامل باستان شناسی و توسط فناوری پرینت سه بعدی ، بازسازی کرده اند.

 

پرینت سه بعدی جمجمه 2000 ساله مصری

 

جمجمه Meritamun که نامش به معنی “معشوق خدا آمون” است ، به طور غیر منتظره در زیر زمین ساختمان پزشکی در دانشگاه ملبورن کشف شد. به مانند اغلب موارد تدفین در مصر، جمجمه محکم در باند پیچیده شده بود و تحت پوششی در روغن مایع مومیایی شده بود. دکتر رایان جفریس، یک انگل شناس و متصدی موزه علت این نوع تدفین را جلوگیری از هجوم باکتری ها به جسد و مهم تر از آن احترام گذاشتن به فرد فوت شده عنوان کرد.

دکتر جفریز با این حال درک اهمیت مطالعه این اثر قابل توجه به منظور پاسخ به پرسش های مبنی بر چگونگی فوت او، و اینکه که در آن و اینکه او کجا و چگونه زندگی می کرده  و چه چیزی میخورده را ضروری دانسته است.  خوشبختانه، این تیم در دانشگاه قادر به استفاده از تکنولوژی اسکن CT در جمجمه برای بازسازی آن زیر نظر دکتر جفریز بود. دکتر Varsha Pilbrow، انسان شناس زیستی که در وزارت دانشگاه آناتومی و علوم اعصاب آناتومی مشغول کار است، حمایت بسیاری از بازسازی و نمایش این جمجمه انجام داد ، توضیح میدهد که :

  • “به این ترتیب او می تواند به خیلی بیشتر از یک شی جذاب تبدیل می شود که بر روی صفحه نمایش قرار داده شده است. از طریق او، دانش آموزان قادر به یاد گیری تشخیص پاتولوژی بر روی آناتومی های مختلف بدن و اینکه چگونه یک محیط بر روی یک فرد تاثیر گذار است ، خواهند بود. “

 

مصرشناس و تکنسین های پرینت سه بعدی

 

پرینت سه بعدی جمجمه 2000 ساله مصری

 

جمجمه اصلی در موسسه پزشکی قانونی ویکتوریا اسکن شد و به عنوان یک زن مصری توسط دکتر ژانت دیوی، یک مصرشناس قانونی از دانشگاه موناش مورد تایید قرار گرفت.  جمجمه به طرزی ماهرانه مومیایی شده بود. به نحوی که دکتر دیوی موفق به بررسی با دقت اجزای مختلف آن جمجمه تا حتی گردی کاسه چشم و محدوده سقف دهان او شد. مشاهدات دکتر دیوی سپس توسط یک انسان شناس متخصص ، پروفسور کارولین ویلکینسون از دانشگاه مورز لیورپول جان در انگلستان، تایید شد.

پرینت سه بعدی مدل جمجمه چیزی حدود 140 ساعت توسط یک دستگاه پرینتر سه بعدی معمولی به طول انجامید. گون میچل، یک تکنسین تصویربرداری از گروه آناتومی و علوم اعصاب جمجمه را در دو بخش به منظور دستیابی دقیق تر به جزییات فک و قاعده جمجمه پرینت سه بعدی کرد. همانطور که در تصویر Meritamun دیده می شود، تعداد سطوح تعدد فراهم شده توسط پرینت سه بعدی انجام آزمایشات گوناگون به عنوان فوق العاده آسیب شناسی آن دوران را برای دانشجویان امکان پذیر کرده است.

 

هنرمند مجسمه سازی

 

در نهایت، توسط فناوری پرینت سه بعدی جمجمه ای خلق شد که به لحاظ بازسازی چهره و حتی آناتومی بدن شباهت های بسیاری زیادی به نمونه اصلی جمجمه داشته و با استفاده از نشانگر های پلاستیکی کار گذاشته شده در جمجمه در پرینت سه بعدی شناسایی اعماق بافت در نقاط کلیدی بر روی صورت را راحت کرد.

سپس یک هنرمند مجسمه ساز ، خاک رس را به شکل گل بر روی نقاط کلیدی عضلانی جمجمه برای شکل دادن مجسمه قرار داد. . قالب نهایی از جنس رزین های پلی اورتان ساخته شد و جزئیات بیشتر از جمله رنگ پوست زیتونی تیره و حتی سرمه اطراف چشم سپس به آن اضافه شد.


اشتراک گذاری