• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینت سه بعدی چیست ؟ فناوری تولید افزودنی چیست؟

سپتامبر 1, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

پرینت سه بعدی و یا فناوری با فرایند تولید افزودنی به فرآیند تبدیل مدل سه بعدی اجسام جامد از یک فایل دیجیتال میگوند. در پرینت سه بعدی شی سه بعدی بدست آمده با استفاده از فرآیندهای افزودنی شکل میگیرد.

 

پرینت سه بعدی و یا فناوری با فرایند تولید افزودنی چیست؟

 

پرینت سه بعدی چگونه کار میکند؟

 

کل فرایند ساخت قطعه با طراحی مجازی از جسم مورد نظر در نرم افزارهای سه بعدی شروع می شود. این طراحی مجازی توسط یک نرم افزار تحت پوشش CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) شکل میگیرد. این فایل CAD  با استفاده نرم افزار مدل سازی سه بعدی و یا با یک اسکنر سه بعدی (برای کپی کردن یک شی موجود) ایجاد میشود. یک اسکنر سه بعدی می تواند یک کپی دیجیتال سه بعدی از یک شی به ما تحویل دهد.

 

اسکنرهای سه بعدی

اسکنرهای سه بعدی با استفاده از فن آوری های مختلف یک مدل سه بعدی از جسم مورد نظر به ما تحویل میدهند. به عنوان مثال با استفاده از فناوری های پرواز از زمان ، ساختار ، نور مدول شده و یا اسکن حجمی و …

به تازگی، شرکت هایی مانند مایکروسافت و گوگل را فعالیت خود را در زمینه انطباق سخت افزارهای این شرکت ها با اسکن سه بعدی آغاز کرده اند. همانند فعالیت های کمپانی مایکروسافت همچون کینکت. در آینده نزدیک دیجیتالی شدن اشیاء واقعی و تبدیل آن مدل های سه بعدی تبدیل حتی به آسانی به عنوان مثال گرفتن یک عکس خواهد شد. در نسخه های آینده گوشی های هوشمند احتمالا اسکنر سه بعدی نیز گنجانده خواهد شد.
در حال حاضر، قیمت اسکنر سه بعدی از دستگاه های صنعتی حرفه ای گران قیمت تا اسکنر های سه بعدی خانگی با قیمت هایی حدود 30 دلار متغیر است.

 

نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی

 

نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی نیز در اشکال و کارکردهای مختلفی دارند.  ان شامل نرم افزارهای صنعتی درجه 1 است که هزینه های گزافی برای لایسنس کردن آن ها در طول سال نیاز است و یا اما همچنین نرم افزارهای رایگانی با منابع باز، مانند بلندر،نیز وجود دارد.

زمانی که شما یک مبتدی و تازه کار هستید گزینه های مورد نظر برای کار شما محدود خواهد بود، پس نرم افزارهایی همچون Tinkercad برای شروع کار توصیه میشود. Tinkercad دارای یک نسخه رایگان است و آن هم با مرورگر هایی که از WebGL پشتیبانی کار می کند، به عنوان مثال گوگل کروم ، سازگار است.  این نرم افزار به عنوان درس برای مبتدی ها ساخته شده و در آن گزینه ای برای دریافت شی خود را از طریق سرویس های مختلف چاپ سه بعدی برای شما تعبیه شده است.

هنگامی که شما یک مدل سه بعدی دارید ، گام بعدی این است که  آن را برای انجام پروسه چاپ سه بعدی آماده کنید.


اشتراک گذاری