• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینت سه بعدی با استفاده از مواد جدید هوشمند

ژانویه 17, 2017

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

متخصصین با تقلید از نحوه ی جمع و بسته شدن گل ارکیده، نیلوفر آبی و دیگر گیاهان به شیوه ای از پرینت سه بعدی دست یافته اند که مدل بعد از پرینت سه بعدی شدن می تواند تغییر شکل دهد. به عقیده ی آنها این تکنولوژی در آینده، به آنها در ترمیم بافت ها کمک بسیار زیادی خواهد نمود.

در حال حاضر مواد اولیه پرینترهای سه بعدی از جنس پلاستیک، سرامیک، سفال، شکلات و در برخی از موارد سلول های زنده می باشند و جهت تولید هر محصولی تنها کافیست لایه هایی از این مواد روی هم چیده شوند تا مدل سه بعدی ایجاد گردد. این گروه تحقیقاتی مواد اولیه ای ایجاد نمودند که بعد از پرینت قسمتی از مواد سفت و سخت می باشد در حالی که قسمت دیگر قابلیت تاب خوردن و تغییر حالت دارند و با قرار دادن آنها درون آب تغییر فرم می دهند.

 

پرینت سه بعدی با استفاده از مواد جدید هوشمند

پرینت سه بعدی با استفاده از مواد جدید هوشمند

 

این متخصصین به دنبال دستیابی به مواد اولیه ای می باشند که قطعات تولید شده با آنها همانند گیاهان در برابر نور، گرما و سرما و به طور کلی تغییر شرایط فیزیکی تغییر شکل و فرم دهند. آنها جهت دستیابی به این هدف قصد دارند همانند گیاهان از فیبر حل شده درون هیدروژل (ماده ی اولیه لنزهای چشمی) برای ایجاد تغییر استفاده کنند.

با تغییرات سلولی و دستیابی به هیدروژل های حساس به نور، گرما یا محیط اسیدی و تغییر شکل سلولزها و بافت های فیبردار توسط جریان برق امکان رسیدن به این هدف میسر می باشد.


اشتراک گذاری