• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینت سه بعدی چیست؟ از مدل سه بعدی دیجیتالی تا پرینت سه بعدی

سپتامبر 3, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

شما برای انجام یک فرایند پرینت سه بعدی باید مدل سه بعدی دیجیتالی آن قطعه و یا هرچیز دیگری را برای پرینت سه بعدی آماده کنید. این چیزی است که به آن لایه لایه کردن حجم گفته میشود. لایه لایه کردن قطعه مورد نظر به پروسه تبدیل و تقسیم قطعه شما به صدها و یا هزاران لایه افقی گفته میشود که توسط نرم افزار مورد نظز انجام میشود.

گاهی اوقات این پروسه لایه لایه کردن توسط نرم افزار مورد نظر دستگاه پرینتر سه بعدی انجام میشود و گاهی نیز شما نیاز به نرم افزار و یا ابزاری دیگری برای انجام این کار خواهید داشت. هنگامی که مرحله لایه لایه کردن جسم مورد نظر انجام شد ، شما نیاز به وارد کردن آن حجم به پرینتر سه بعدی دارید. این مرحله میتواند به وسیله USB ، SD card و یا از طریق Wi-fi انجام شود. که این موضوع طبیعتا به برند تجاری پرینتر سه بعدی شما بستگی دارد.

هنگامی که فایل مورد نظر به پرینتر سه بعدی آپلود میشود ، دستگاه قادر به چاپ سه بعدی جسم مورد نظر به صورت لایه لایه است. پرینتر هر لایه را در عنوان مختصات دو بعدی شناخته و آن را به صورت سه بعدی پرینت میکند.

 

پرینت سه بعدی چیست؟ از مدل سه بعدی دیجیتالی تا پرینت سه بعدی

 

چگونه پرینت سه بعدی را بیآموزیم؟

 

شما میتوانید با هزینه ای حدود 350 دلار پرینتر سه بعدی خود را بسازید. با اینکار شما به تنهایی تمام پیچ و خم های کار با پرینتر سه بعدی و پروسه پرینت سه بعدی آموخنه و میتوانید تمامی مشکلات تعمیر و تنظیم دستگاه را خود در صورت نیاز انجام دهید. اگر مایل به انجام این کار هستید ، مقاله در لینک زیر را مطالعه فرمایید. این مقاله نشان میدهد که برای ساخت پرینتری ارزان تر چه چیزهایی را مورد مقایسه قرار دهید.

 

فرآیندها و فن آوری ها

 

همه پرینترهای سه بعدی از یک تکنولوژی مشابه برای انجام پروسه پرینت سه بعدی استفاده نمیکنند. راه ها تکنولوژی های مختلفی برای انجام پرینت سه بعدی وجود دارد ، که قاعدتا در راه و روش چیدن لایه ها برای شکل دادن جسم مورد نظر متفاوت هستند.

برخی از پرینتر ها از ذوب و یا نرم کردن مواد برای چینش لایه ها استفاده میکند پخت انتخابی لیزر (SLS) و مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM) رایج ترین فناوری هایی هستند که اینگونه کار میکنند.

روش دیگر این است که ما در مورد پخت رزین و واکنش آن در برابر تابانده شدن لیزر UV به آن و یا با منابع قدرت مشابه آن صحبت کنیم. رایج ترین فناوری استفاده کننده از این سیستم فناوری ای است که به استریولیتوگرافی (SLA) مشهور است.


اشتراک گذاری