• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینت 3بعدی یک قایق توسط بزرگترین پرینتر 3بعدی جهان

اکتبر 15, 2019

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی, مقالات

سرانجام پرینت 3بعدی یک قایق

برخلاف روشهای سنتی و قدیم متریال پرینترهای3بعدی به افراد این امکان را می دهد که هر نوع از وسیله و اشکال را که ساخت آنها به روش های سنتی امکان پذیر نبود، ایجاد کنند. در همین راستا، نمونه هایی از آن را دیده ایم که چگونه پرینت سه بعدی توانسته برای اهداف پزشکی استفاده شود و به عنوان بافت های زنده و یا مهره های ستون فقرات را کاملاً شخصی سازی شده تولید کند. البته این پرینترها در جنبه های سرگرم کننده و کاربردی دیگر مانند تولید وسائل نقلیه و موتورسیکلت نیز استفاده می شوند.

این تکنولوژی تا آن حدی پیشرفت کرده است که شاید چند سال دیگر با شنیدن این موضوع که وسائل نقلیه ما با پرینترهای سه بعدی تولید شده اند، متعجب نشویم. چرا که به لطف محققان دانشگاه Maine توانستند با استفاده از پرینت 3بعدی یک قایق را از 0 تا 100 درصد به طور کامل بسازند. این تیم موفق شدند به طور همزمان سه رکورد جهانی را جابجا کنند.

پرینت سه بعدی قایق
حالا ممکن است شما تصور کنید که چاپ 3بعدی یک قایق توسط پرینتر سه بعدی یک دستاورد بسیار چشمگیر به حساب می آید، اما جالب است بدانید که طبق گفته این تیم تحقیقاتی قایق بزرگترین شی نبوده که این پرینتر قادر به چاپ آن است. ظاهراً اگر محدودیت ها برداشته شود این دستگاه می تواند شی ای بسیار بزرگ به طول 30 متر، 6 متر و ارتفاع 3 متر بسازد.
همانطور که پیش تر گفتیم، چاپ 3بعدی تکنولوژی فوق العاده ای است. ساخت این قابل به روش سنتی شاید هفته ها و ماه ها زمان نیاز داشت، اما حالا تنها در سه روز ساخته شد. البته این اولین باری نیست شاهد ساخت سریع لوازم توسط پرینتر هستیم. پیش از این در سال 2018 هم تفنگداران دریایی ایالات متحده توانسته بودند کلبه های سیمانی در مدت 40 ساعت تولید کنند.


اشتراک گذاری