• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


ساخت یک خودروی 1700 دلاری توسط چینی ها با چاپگر سه بعدی

اکتبر 14, 2017

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

نخستین خودروی چاپ شده با چاپگر سه بعدی در سال گذشته با نام Starti در نمایشگاه IMTS trade show عرضه شد. شرکت Local Motor  با عرضه این خودرو پرینت شده اولین گام را در عرضه خوردوهای چاپ شده برداشت.

 

 

چاپگر سه بعدی

 

 

حالا یک شرکت چینی گام دیگری در تولید خودرهای پرینت شده برداشته است :

یک شرکت چینی با فن آوری چاپگر سه بعدی که اخیراً به شدت فراگیر شده یک خودروی برقی ارزان قیمت ساخته است. شرکت سانیا سیهای که در عرصه پرینت سه بعدی فعالیت می کند این ماشین را که با انرژی الکتریسیته کار می کند ساخته است که تنها 1770 دلار قیمت دارد.

به گزارش راشاتودی، شرکت سانیا با این کار، اولین شرکت چینی لقب گرفت که توانسته است خودرویی با روش چاپ سه بعدی بسازد که قابلیت حرکت دارد. کل مراحل ساخت این خودرو یک و نیم ماه طول می کشد و قطعات قابل چاپ آن نیز تنها در 5 روز تولید می شود.

چنگ مینگ کیاهئو از مسئولین شرکت تولید کننده این خودروی چاپی گفته است وزن این ماشین به شدت کم است و تا یک هشتم خودروهای دیگر نیز می رسد؛ وزن سبک باعث می شود شما در مصرف سوخت صرفه جویی کنید و آن را برای آینده نگه دارید. این خودروی از نوعی کامپوزیت ارزان قیمت تولید شده است. این خودروی برقی و چاپی می تواند تا 40 کیلومتر در ساعت حرکت کند و قابل شارژشدن نیز است.

این خودروی چینی اولین ماشین با فن آوری چاپگر سه بعدی نیست؛ در سال 2013 Urbee اولین خودروی چاپی بود که در آمریکا و توسط شرکت KOR EcoLogic ساخته شد. شرکت سازنده تصمیم گرفته درصورت تقاضای بیشتر آن را به تولید انبوه برساند. پیش بینی می شود این ماشین سه بعدی آمریکائی 16 هزار دلار قیمت داشته باشد.


اشتراک گذاری