• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


سیستم نوآورانه ADEPT برای ساده سازی چاپ سه بعدی ایمپلنت سفارشی

نوامبر 3, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

تلاش های مشترک بین بیمارستان Morriston در ولز، دانشگاهمتروپولیتن Cardfiff ، و شرکت های بریتانیایی الصل ارائه دهند خدمات پرینت سه بعدی  Renishaw و LPW Technology Ltd منجر به ساخت یک دستگاه پیشرفته چاپ سه بعدی ایمپلنت سفارشی مبتنی بر مریض برای درمان مشکلات و آسیب های فک و صورت شده است. این پروژه یک قدم بزرگ رو به جلو در درمان های پزشکی با استفاده از دستگاه های چاپ سه بعدی ایمپلنت در کشور ولز میباشد.

 

چاپ سه بعدی ایمپلنت

 

این پروژه مشترک که فناوری تولید افزودنی در طراحی درمان مناسب برای بیمار ، ADEPT ، نامیده شده ، تاثیر بسیار بزرگی در درمان بیمارانی میگذارد که با مشکلاتی جدی در نواحی فک و صورت روبه رو شده اند. این پروژه شامل یک نرم افزار طراحی جدید است که به جراح اجازه میدهد تا یک پروتز کاملا سفارشی در مدت زمان کم برای یک بیمار طراحی کند و به سرعت و تنها پس از فشار دادن یک دکمه آن را آماده کند. پروتزهای تولید شده توسط دستگاه های چاپ سه بعدی ایمپلنت ، با استانداردهای لازم و از جنس تیتانیوم تولید میشوند.

چاپ سه بعدی ایمپلنت ، سیستم نوآورانه ADEPT

 

پروژه ADEPT تفاوت هایی با دیگر پروژه های استفاده از دستگاه ها چاپ سه بعدی ایمپلنت در درمان بیماران دارد. یکی از مهم ترین این تفاوت ها تمرکز این پروژه بر ساده کردن استفاده از این پروژه تا حد امکان است. این در حالی است که در گذشته جراحان مجبور بودند تا ایمپلنت ها را خم کرده و یا با قالب گیری به شکل مورد نظر خود برسند. و یا با استفاده از دستگاه های سی تی اسکن ایمپلنت مورد نظر را برای بیمار خود طراحی کرده و به وسیله پرینترهای سه بعدی مجود بسازند که نیاز مند موجود بودن دو نوع دستگاه بسیار گران قیمت بوده است. اما پروژه ADEPT این پروسه را بسیار ساده و در عین حال کم هزینه کرده است.

نرم افزار خلاقانه ADEPT فعلا در حال تست و استفاده های آزمایشی در سراسر بریتانیا است و در صورت گذراندن موفق این تست ها به زودی وارد بازار خواهد شد.


اشتراک گذاری