• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


چاپ سه بعدی عروق خونی و بافت های پیچیده بدن توسط محققین ژاپنی

آگوست 7, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

چند موسسه تحقیقاتی در ژاپن با دستگاه های پرینتر سه بعدی خود موفق به چاپ سه بعدی عروق خونی و سایر بافت های پیچیده بدن شده اند.

دستگاه های چاپ سه بعدی زیستی نقش مهمی در تحقیقات روز علم پزشکی ایفا میکنند و براساس پیشبینی دانشمندان ، ارگان های پرینت شده بدن انسان میتوانند چه در آزمایش های دارویی و چه در پیوند اعضا کمک شایانی به علم پزشکی بکنند.

 

چاپ سه بعدی عروق خونی

 

سلول های بنیادی پرتوان در چاپ سه بعدی عروق خونی

 

دولت ژاپن سرمایه گذاری ویژه ای بر روی دستگاه های چاپ سه بعدی زیستی انجام داده است ،با این چشم انداز که چاپ سه بعدی سلول های بنیادی پرتوان (iPSCs) میتوانند نقش کلیدی برای درمان بیماری های قلبی و بیماری های دیگر به زودی و تا سال 2020 ایفا کند.

در حالیکه از سلول های بنیادی پرتوان (iPSCs) پیش از این در درمان بیماری های لاعلاج چشم استفاده شده، محققان پزشکی بر این باورند که سلول های برنامه ریزی شده ژنتیکی روزی می توانند برای درمان نارسایی قلبی و آسیب نخاعی، و همچنین بیماری های دیگر استفاده شوند.

با چاپ سه بعدی iPSC ها در شش ها با ساختاری استوانه ای مانند ، محققان به این توانایی دست یافتند که عروق خونی و دیگر ارگان های داخلی را برای پیوند ، خلق کنند. با این حال، حفظ ساختار دقیق پس از چاپ سه بعدی می تواند مشکل اصلی باشد.

به همین خاطر دانشمندان در تلاش هستند که از نوعی رزین به عنوان پشتیبان سلول های پرینت شده استفاده کنند.

چاپ سه بعدی عروق خونی

 

پروفسور Shigeki Morita از دانشگاه Saga

 

دانشمندان دانشگاه Saga در ژاپن به سرپرستی پروفسور Shigeki Morita روشی تحت عنوان Kenzan اختراع کرده اند که رگ های خونی لوله ای در ابعاد 2cm در cm5 به صورت سه بعدی پرینت میکند.

دانشمندان دانشگاه Saga بر این باورند که پرینت سه بعدی سلول های زیستی میتواند در دوران نقاهت بیمار پس از انفارکتوس میوکارد ، حملات قلبی، تاثیر بسیاری در درمان بیمار داشته باشد.

در حال حاضر ، پزشکان در درمان این نوع بیماران از جاگزین کردن رگ های آسیب دیده با رگ های تازه و سالم از یک بدن دیگر استفاده میکنند. اما این روش پیشنهادی برای یک بار امکان پذیر است و احتمال انسداد مجدد رگ ها وجود دارد. به منظور پیشبرد تحقیقات ، دانشمندان برنامه های گسترده ای برای انجام آزمایش پیوند عروقی در خوک ها در آینده ای نزدیک دارند.


اشتراک گذاری