• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


چاپ سه بعدی پروتزهای بدن ، دو ورزشکار ایتالیایی را به شکوه می رساند!

سپتامبر 7, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

مارکو آوارو از شرکت ایتالیایی WASP پروتزهای بدنی برای دو ورزشکار این کشور چاپ سه بعدی کرده است. چیزی که میتواند این دو ورزش کم توان را به قله های افتخار برساند. این دو ورزشکار Veronica Yoko Plebani در رشته قایقرانی کانو و Fabrizio Passetti در موج سواری هستند که شرکت WASP پروتزهایی با فیبر کربن برای آن ها چاپ سه بعدی کرده است.

در حالی که Plebani برای شرکت در پارالمپیک 2016 ریو آماده میشود ، Passetti خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در رشته موج سواری در سواحل لا لولا کالیفرنیا آماده میکند. هر دو ورزشکار ایتالیایی نیم نگاهی به افتخار آفرینی در مسابقات دارند و هر دو از پروتز های چاپ سه بعدی شده بخش درمانی شرکت WASP برای شرکت در مسابقه مربوطه خود استفاده خواهند کرد.

 

چاپ سه بعدی پروتزهای بدن

چاپ سه بعدی پروتز برای ورزشکاران

 

مارکو آوارو مهندس طراح پشت چاپ سه بعدی این دو پروتز است که تلاش بسیاری کرده است تا پروتزی مصنوعی به صورت سفارشی و با انعطاف و استحکام بسیار بالا باری پلبانی و پاستی بسازد. برای انجام این کار این مهندس از دونوع پرینتر سه بعدی مختلف شرکت WASP استفاده کرده است. شرکتی که سازنده پرینترهای سه بعدی بسیار بزرگ Big Delta است.

به دلیل آن که آوارو نیاز به استفاده از دستگاه های چاپ سه بعدی با اسکیل بزرگ در این زمینه و برای انجام ورزش های آبی نداشت از دو دستگاه دیگر کمپانی WASP یعنی DeltaWASP 40 70 و 20 40 DeltaWASP استفاده کرده است. Avaro با استفاده از این چهار پرینتر سه بعدی WASP ،  دو پای مصنوعی سفارشی را برای دو ورزشکار تولید کرده است.

 

چاپ سه بعدی پروتزهای بدن

 

آوارو میگوید: “من یک بریس دست برای ورونیکا ساختم،”. “اما فابریزیو به یک پروتز فیبر کربن با عملکرد سطح بالا در شرایط دشوار نیاز داشت.”

بریس دست و پروتز فیبر کربن پای چاپ سه بعدی شده برای این دو نرم افزار در دل بنه فابیو ، آزمایشگاهی در تریسیته ایتالیا طراحی و تولید شده است.

آوارو نه تنها از پرینترهای با کیفیت WASP استفاده کرده بلکه او در انتخاب مواد برای چاپ سه بعدی نیز از متخصصین این کار کمک گرفته و موادی با مقاومت و انعطاف پذیری بالا در شرایط سخت برای این کار به کار برده است. او میگوید ” این کار با مواد بسیار با کیفیت تولید شده توسط شرکت TreeD Filaments و و پرینترهای سریع و دقیق ساخته شده توسط WASP انجام شده است.” آوارو توضیح میدهد که ” امروزه پرینت چاپ سه بعدی به فرایندی بسیار دقیق تر و سریع تر تبدیل شده است و ما این کار را با دقت 0.2mm انجام دادیم”


اشتراک گذاری