• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


کتابخانه قابل چاپ سه بعدی اسمیتسونیان Smithsonian

فوریه 29, 2020

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی, مقالات

اسمیتسونیان یکی از مؤسسات برجسته موزه در جهان است ، و به همین ترتیب به معنای واقعی کلمه میلیون ها اثر باارزش را در اختیار دارد. طی سالهای گذشته ، این سازمان بی سر و صدا – یا گاهی اوقات نه چندان بی سر و صدا – اقدام به اسکن سه بعدی آثار تاریخی برجسته خود کرده است.

اسکن سه بعدی روشی است که باید توسط کلیه موزه ها انجام شود ، زیرا این خطر وجود دارد که آثار در صورت بروز فاجعه از بین بروند. بارزترین نمونه آتش سوزی وحشتناک در برزیل است که موزه مرکزی آن کشور و تقریبا تمام آثار را نابود کرد. اگر فقط اشیاء را اسکن می کردند ، حداقلیک نمایش دیجیتالی از شی وجود داشت، حتی اگر از نظر فیزیکی از دست رفته بود. ما بعد از فاجعه موزه برزیل قطعه ای را در مورد این مفهوم نوشتیم.

اسکن سه بعدی آثار تاریخی

اسکن سه بعدی آثار تاریخی

این توصیه توسط چندین موزه برجسته صورت گرفته است ، ظاهراً از جمله اسمیتسونیان. با این حال ، تقریباً در همه موارد ، اسکن سه بعدی آثار تاریخی به صورت خصوصی نگهداری می شوند و در معرض دید عموم قرار نمی گیرند ،زیرا که ممکن است کسی آنها را چاپ کند و تقلب صورت گیرد.

به نظر می رسد بسیاری از مسئولین موزه این تصور اشتباه را دارند كه كسی می خواهد همه ی آثارشان را به صورت سه بعدی چاپ كند و یك موزه رقیب را در جای دیگری راه اندازی كند تا آنها تجارتشان را از دست بدهند. برخی موزه ها ، به همین دلیل اجازه استفاده از نسخه های دیجیتال را نمی دهند.

این مایه تاسف است زیرا این نمایش های دیجیتالی می توانند به روشهای مختلفی برای ارتقاء دانش ، گاهی اوقات در سراسر جهان استفاده شوند. به عنوان مثال ، محققان متعدد می توانند ساختار استخوان را از نقاط دور دست بررسی كنند. یا دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی می توانند از عناصر طراحی در یک مجسمه قرون وسطایی که به صورت سه بعدی چاپ شده است لذت ببرند.

پورتال مدل سه بعدی اسمیتسونیان

با این حال اسمیت در حال انجام برخی کارها است. آن‌ها یک پورتال دیجیتال ایجاد کرده‌اند که از طریق آن هر کسی می‌تواند برای مشاهده دسترسی داشته باشد و حتی تعدادی از مدل‌های سه‌بعدی برجسته را دانلود کند. در حال حاضر آنها تعداد بیش از 150 ملیون مدل اسکن سه بعدی شده دارند که دسترسی به حدود 124 مدل را برای عموم آزاد کرده اند.

اما علیرغم تعداد کم مدل های قابل دسترسی ، موارد خوبی در آنجا وجود دارد که می توان از روش های گفته شده در بالا استفاده کرد. مجسمه های کلاسیک ، آثار باستانی ذکر شده ، مانند درب کپسول آپولو 11 ، سکه های باستانی ، اسکلت ها ، فسیل ها و اسلوب ها وجود دارد. چیزی برای همه وجود دارد ..

من شما را تشویق می کنم که این مخزن را کشف کنید ، زیرا حاوی اسکن های سه بعدی با وضوح بسیار بالا است. اینها مدلهای سه بعدی فوق العاده ای هستند.


اشتراک گذاری