• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


ساخت شیشه با پرینت سه بعدی

آگوست 24, 2019

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

به گزارش پایدارتجهیز برای اولین بار محققین موفق به ساخت شیشه با پرینت سه بعدی (شیشه کالکوژنه) شدند، یک ماده منحصر به فرد که برای ساخت اجزا نوری در طول موجهای میانی امواج مادون قرمز استفاده میشود.

 

شیشه با پرینت سه بعدی

 

با استفاده از تکنولوژی ساخت شیشه با پرینت سه بعدی میتوان اجزا شیشه ای پیچیده ، فیبرهای نوری برای سنسورهای جدید کم هزینه ،اجزا ارتباط از راه دور و دستگاههای زیست پزشکی را تولید کرد.

این روش جدید براساس تکنیک مورد استفاده معمول که مدل سازی با رسوب ذوب شده است میباشد . که در آن رشته پلاستیکی ذوب شده و لایه به لایه برای ایجاد جزئیات اشیاء سه بعدی روی هم ریخته میشود.

 

پرینت سه بعدی مواد نوری

 

پرینت سه بعدی مواد نوری راه را برای عصر جدیدی از طراحی و ترکیب مواد برای تولید اجزاء و فیبرهای فوتونی در آینده هموار میکند. این روش جدید میتواند نتایج بالقوه ای در دستیابی به تولید کارآمد اجزاء نوری مادون قرمز با هزینه کم داشته باشد.

شیشه کالکوژنی به نسبت سایر شیشه ها در دمای تقریبا کمتری نرم میشود. بنابراین تیم تحقیقاتی برای فعال کردن بیرون زدگی شیشه کالکوژنی ماکزیمم درجه حرارت بیرون زدگی پرینتر تجاری را حدودا بین 260تا330 درجه افزایش دادند .آنها رشته هایی از شیشه کالکوژنی ساختند که همانند رشته های پلاستیکی تجاری معمول مورد استفاده در پرینت سه بعدی هستند.در نهایت این چاپگر برای ایجاد دو نمونه با اشکال و ابعاد پیچیده برنامه ریزی شده است.

به نقل از پایدار تجهیز و به گفته said Ledemi “رویکرد ما برای تولید شیشه کالکوژنی بسیار مناسب است ، اما رویکردهای جایگزین همچنین در حال کلوش برای پرینت سایر انواع شیشه هستند. که در این صورت میتوان ساختار اجزا را با مواد چندگانه تولید کرد.شیشه ها همچنین میتوانند برای ساخت دستگاههای پرینت سه بعدی چندکاره با پلیمرهای تخصصی رسانای الکتریکی یا با خواص نوری ترکیب شوند .

ترجمه و ویرایش :منصوره ابراهیمی


اشتراک گذاری