• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


صرفه جویی در زمان بهینه سازی چاپ سه بعدی با MSC Apex Generative Design ( طراحی مولد )

فوریه 5, 2020

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی, مقالات

 

 

هرچه چاپ سه بعدی بیشتر جریان پیدا کند ، کاربران و تولیدکنندگان به طور یکسان بیشتر به DFAM (طراحی برای تولید افزایشی) علاقه‌مند میشوند. چه کسی نمی خواهد استفاده از مواد و زمان چاپ را کاهش دهد و کارایی و عملکرد بخشی را بهبود بخشد؟ هیچکس. اما خواستن یک چیز به معنای به دست آوردنش نیست ، بنابراین کاربرانی که MSC Apex Generative Design ( طراحی مولد ) را به گردش کار طراحی خود اضافه می کنند ، ضمن افزایش 80٪ بهره وری ، از تمام مزایای DfAM بهره مند می شوند.

ترکیب CAD & CAE

Generative design مانند قاصدک گسترش پیدا میکند زیرا CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) CAE ( مهندسی به وسیله کامپیوتر) را ادغام میکند. از لحاظ تاریخی، این زمینه‌ها توسط مجموعه‌های نرم‌افزاری و حتی تخصص جدا شدند. فردی که قطعه‌‌‌‌‌ای را مهندسی کرده و فردی که آن را مدل کرده لزوما یک نفر نخواهند بود. مهندسان باید از دانش خود در مورد خواص مواد و مقدار زیادی ریاضی برای بهینه‌سازی طرح‌ها استفاده کنند در حالی که طراح CAD نیاز به دانش گسترده از فرآیندهای تولید برای بهینه‌سازی گره‌های CAE به مدل‌های سه بعدی برای ساخت دارد. با گذشت زمان ، ابزارهای شبیه سازی بیشتر و بیشتری در اختیار مهندسان قرار گرفت تا بهینه سازی هندسی را در قسمت خود ساده سازی کنند.

اکنون ، این ابزارها تا جایی پیش رفته اند که برای مدلسازان  CADدر دسترس هستند. Generative design (طراحی مولد) در اصل طراحی تکرار خودکار است که در آن نسخه های مختلف هندسه یکی پس از دیگری تولید و آزمایش می شوند و با هر تکرار به پیشرفت های کوچک دست می یابند تا زمانی که هیچ پیشرفت دیگری حاصل نشود. Generative design (طراحی مولد) از قدرت محاسباتی برای شبیه سازی سریع صدها یا هزاران تکرار در لحظه ها برای پیدا کردن هندسه بهینه استفاده می کند.   کاربران می توانند جعبه محدودیت و همچنین الزامات بار ، نیروها و موقعیت های لنگر را که محدودیت نامیده می شوند ، تنظیم کنند و نرم افزار مدل های بهینه سازی شده را انجام می دهد. محدودیت های DfAM همچنین در محدودیت های فناوری چاپ سه بعدی مورد نظر موثر است و باعث بهبود بیشتر قطعات برای چاپ می شود.

طراحی مولد MSC Apex عناصر MSC Simufact (فلز) و MSC Digimat ( پلیمر) را برای شبیه سازی پروژه ساخت ترکیب میکند.

طراحی مولد MSC Apex عناصر MSC Simufact (فلز) و MSC Digimat ( پلیمر) را برای شبیه سازی پروژه ساخت ترکیب میکند. محدوده گسترده ای از محدودیت های مواد را به مهندسان و طراحان ارائه می دهد. این ابزارها به کاربران این امکان را می‌دهد تا محدودیت‌های خود را تنظیم کنند و بیان کنند که آیا آن‌ها خواستار توزیع استرس بیشتر یا کاهش وزن بیشتر هستند. نرم‌افزار همچنین به طور خودکار گره‌های CAE  را به مدل‌های CAD  تبدیل می‌کند که یک محافظ بسیار بزرگ زمان است. ابزارهای دیگر مانند هموارسازی هوشمند ، سازه های مشبک و بهینه سازی محدودیت استرس باعث افزایش بهره وری می شوند.

منبع : 3dprinting.com

 

 


اشتراک گذاری