• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


تولید متامواد سه بعدی با خصوصیات جدید

آگوست 27, 2019

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی مقالات

یک تیم مهندسی در دانشگاه tufts یک سری متامواد سه بعدی با خصوصیات منحصر به فرد نوری یا امواج ماکروویو تولید کردند که فراتر از مواد الکترونیکی یا نوری مرسوم قابلیت استفاده دارند.

 

 

متودهای ساختگی توسعه داده شده توسط محققین, پتانسیل  حال و آینده پرینت سه بعدی را برای افزایش رنج طراحیهای هندسی و ترکیب موادی, که منجر به تولید دستگاههای با خصوصیات نوری جدید میشوند را نشان میدهد.

در یک مورد محققین از چشم مرکب یک شبپره برای تولید یک دستگاه نیمه کروی الهام گرفتند که در طول موج انتخابی میتواند تمام سیگنالهای الکترومغناطیسی در هر جهت را جذب کند.

متامواد قابلیتهای مواد مرسوم در دستگاهها را در مقیاس کوچکتر از طول موجهای انتخابی یا تحت تاثیر, با استفاده کردن از ویژگی های هندسی مرتب شده در الگوهای تکرار افزایش میدهد.

دستاوردهای جدید در تکنولوژی پرینت سه بعدی امکان به دست آوردن الگوها و اشکال بیشتر از متا مواد را حتی در مقیاسهای کوچکتر, فراهم میکند.

محققین در آزمایشگاه نانو tufts یک ساختار هیبریدی را با رویکرد استفاده از پرینت سه بعدی، پوشش و حکاکی فلز برای به دست آوردن متاموادی با هندسه پیچیده و ویژگیهای جدید برای طول موجهای در رنج ماکروویو توصیف کردند.

برای مثال, یک آرایه از ساختارهای همشکل قارچ کوچک به دست آوردند که هرکدام یک تشدید کننده فلزی با نقشه کوچک را روی ساقه نگه میدارد. این آرایش ویژه به امواج ماکروویو در فرکانسهای خاص, بنابر هندسه انتخابی قارچها و فاصله هایشان.اجازه میدهد که جذب شوند.

استفاده از این گونه متامواد سه بعدی میتواند در سازههای کاربردی مانند سنسورهای تشخیصی در پزشکی و آنتها در ارتباتطات از راه دور یا آشکارسازها در سازههای تصویربرداری باارزش باشد.

ترجمه و ویرایش: منصوره ابراهیمی

منبع:www.rdmag.com


اشتراک گذاری