• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


مواد پرینت سه بعدی جدید ، کشف دانشگاه MIT برای محافظت از ربات ها

اکتبر 4, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

محققان در مرکز علوم کامپیوتر MIT و آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL) یک روش جدید با مواد پرینت سه بعدی جدید ، موادی نرم با خواص جذب شوک های الکتریکی ، کشف کرده اند.  مواد پرینت سه بعدی جدید می توانند دوام هواپیماهای بدون سرنشین، تلفن، کفش، و بیشتر لوازم الکتریکی را بهبود بخشد.

 

مواد پرینت سه بعدی جدید ، کشف دانشگاه MIT

 

مواد جاذب شوک های الکتریکی در انواع تجهیزات کاربردی، از تجهیزات ورزشی گرفته تا به هواپیماهای بدون سرنشین کاربر د دارند. با استفاده از ساختار فنری از این جنس، تولید کنندگان می توانند که شی یا محتویات خود را از آسیب محافظت کرده، و آن را برای یک مجموعه خاصی از کارهای فیزیکی مناسب سازند.  تا به حال اما بسیاری از مواد جاذب شوک با استفاده فرآیندهای تولید استاندارد مانند قالب گیری تزریق ایجاد شده اند. این در حالی است که هرچند که قالب گیری تزریقی برخی از هزینه های تولید این مواد را کاهش میدهند اما در مواردی همچون انعطاف پذیری قطعه ، نسبت به مواد پرینت سه بعدی جدید ضعیف هستند. این در حالی است که مواد پرینت سه بعدی کشف شده همگی درجه مشخصی از انعطاف پذیری را دارا هستند.

 

مواد پرینت سه بعدی جدید ، جایگزین مواد قدیمی

 

 

مواد پرینت سه بعدی جدید ، کشف دانشگاه MIT

 

مواد “Viscoelastics” مانند لاستیک و پلاستیک، که هر دو کیفیت جامد و مایع را دارا هستند، اغلب به عنوان کمک فنر و دامپر جاذب شوک استفاده می شوند.  اما در حالی که این مواد ارزان و آسان برای پیدا کردن هستند، آنها به طور کلی قادر به سفارشی ساخته شدن نیستند.  به این ترتیب، سطح سختی و کشش آن ها ثابت است.  برای ایجاد یک راه حل سفارشی ساخته سازی، یک گروه از محققان CSAIL متوجه این شدند که چاپ 3D می تواند در این زمینه و برای ساخت مواد طراحی مهندسی شده جاذب شوک ، بسیار موثر باشد و سطح معینی برای مقابله با نوسانات برای کاربردهای مختلف ایجاد کنند.

“این سخت است که اشیاء نرم را با استفاده از روش ساخت موجود از جمله انجام قالب گیری تزریق و یا برخی از فرآیند های صنعتی دیگر ، سفارشی سازی کرد” محقق جفری لیپتون توضیح میدهد : “چاپ 3D دنیای جدیدی با قابلیت های جدیدی برای ما باز میکند و این اجازه را به ما میدهد تا از خود بپرسیم آیا میتوانیم چیزهایی که قبلا قادر به ساخت آن نبودیم را اکنون بسازیم؟”

محققان CSAIL متوجه این شده اند که “ماده ویسکوالاستیک برنامه ریزی” (PVM) کشف شده توسط آن ها ، می تواند به اشیاء مختلف استفاده شود.


اشتراک گذاری