• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


معماران برای موزه Deutsches نمای چاپی 3بعدی ساختند

نوامبر 30, 2019

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی, مقالات

استودیو 3F با همکاری تعدادی از معماران نمای چاپی 3بعدی برای ورودی جدید موزه Deutsches در مونیخ ساختند .

استارت آپ آلمانی توسط  Moritz Mungenast ، Oliver Tessin و Luc Morroni تاسیس شد، سرچشمه این پروژه تحقیقاتی ساختار شناسی سیالات میباشد. یک کاربرد چند بعدی نمای چاپی 3بعدی نیمه شفاف، ساخته شده در دانشگاه فنی مونیخ.

ابعاد عناصر نمای چاپی 3بعدی

هر تکه نمای چاپی 3بعدی با ابعاد 60سانتیمتر عرض در 1متر ارتفاع دارد.

کارکردهایی از قبیل تهویه ، عایق کاری و سایه اندازی را در خود جای داده است، در حالی که این نمای چاپی 3بعدی نسبت به نماهای بتنی براق تر و کم نظیر به نظر می رسد، شگفت آور است که عناصر نمای چاپ شده سه بعدی نیز ضد آب هستند.

برخی از این کارکردها را سلولهای درون عناصرفراهم میکنند که ضمن ایجاد حفره های پر از هوا برای عایق ، استقامت را ایجاد میکند.

سایه ها توسط امواج موجود در مواد ایجاد می شوند و نور را به روشی که معمار آن مشخص کرده پخش می کنند، و لول های تعبیه شده اجازه گردش هوا از یک طرف عنصر چاپی سه بعدی به طرف دیگر را می دهند. این امر نیاز قبلی به سنسورهای گران قیمت ، برنامه های کنترل و موتور را از بین می برد.

عناصر نما با پرینت 3بعدی FDM و با مواد پلی کربنات ساخته شده اند. حتی آکوستیک قابل تنظیم را ایجاد میکند ، با سطح میکرو ساختار پلاستیک چاپی 3بعدی اجازه میدهد تا امواج صوتی به روشهای خاصی منتقل و بازتاب یابند.

طراحی و عملکرد کاملا به هم وابسته هستند.

Mungenast  در رابطه با شکل نامنظم و روان سطح نمای چاپ شده 3بعدی توضیح میدهد ” به عنوان مثال ، می توانیم امواج را تنظیم کنیم تا در تابستان از نما در برابر گرما محافظت کنند و در زمستان تا آنجا که ممکن است نور را بازتاب دهند.”

عناصر چاپی سه بعدی آینده بسیار خوبی دارد، اما قبل از اینکه بتوانند برای عملکردهایی مانند محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و ضد آب بودن تأیید شوند ، آزمایش های بیشتری باید انجام شود.

یک بخش 1.6* 2.8 متر از نما در ساختمان اصلی TUM در مونیخ کار گذاشته می شود ، که به مدت یک سال ، سنسورها داده های مربوطه را جمع می کنند تا به معماران در بهبود طراحی کمک کنند.

هدف بلند مدت این است که این عناصر نمای چاپی 3بعدی در ساختمانهایی مانند موزه ها ، کتابخانه ها ، مراکز خرید و اتاق های مونتاژ استفاده شوند.

نما چاپی 3بعدی

مترجم : منصوره ابراهیمی

منبع : 3ders.org


اشتراک گذاری