• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


محققان کره ای مواد تجزیه پذیر برای پرینترهای سه بعدی پزشکی کشف کرده اند

سپتامبر 4, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

توسعه برنامه های کاربردی جدید در زمینه پرینترهای سه بعدی پزشکی تا حد زیادی به عوامل خارجی و موانع عملی پیش رو وابسته است. شما چگونه میتوانید سلول هایی داشته باشید که قابلیت رشد در مواد ایمپلنت پرینت شده داشته باشند؟ و شما چگونه میتوانید اطمینان داشته باشید که مواد ایمپلنتی که به صورت سه بعدی چاپ شده اند برای شما عوارضی نداشته باشند؟ خوب، یک تیم از محققان کره ای از دانشگاه پلی تکنیک کره یک راه حل فوق العاده برای این مشکل دوم پیدا کرده است.

 

پرینترهای سه بعدی پزشکی در ایمپلنت

 

پیشنهاد آن ها موادی با زیست تجزیه پذیر بود. این مواد در طی انجام و پس از انجام ایمپلنت به پروسه بازسازی بافت ها پس از کاشت کمک میکنند. این در حالی است که ساختار این مواد پس از پرینت سه بعدی به گونه ای است که خود مواد پس از طی دوره ای چند ساله در بدن تجزیه میشوند، بدون ایجاد عوارضی.

این کشف فوق العاده به تازگی و توسط وزارت علوم، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی های آینده کره جنوبی اعلام شد.  سرپرستی این تیم تحقیقاتی در زمینه حل این سوال بر عهده استاد یون برنده سو بود، که در حال کار بر روی سیستم پرینترهای سه بعدی پزشکی است که میتواند با استفاده از مواد تجزیه پذیر به بافت سازی در دندان بپردازد.  در اوایل سال جاری، همین تیم تحقیقاتی موادی با زیست تجزیه پذیر برای جراحی استخوان صورت کشف کردند که توسط وزارت غذا ، دارو و ایمنی (MFDS) کره جنوبی تایید شده است.

متاسفانه، بازسازی بافت، پذیرش ایمپلنت ساختار خود ایمپلنت از موانع بزرگ در جهان پزشکی هستند. در حال حاضر، بیماران مبتلا به استخوان های صورت آسیب دیده برای بازسازی بافت های آسیب دیده خود باید از طریق فرآیند دردناک به استخراج استخوان از دیگر قسمت های بدن خود روی بیاورند.  این استخوان های استخراج شده پس از آن به صورت ساختار ایمپلنت در جای مورد نظر کار گذاشته میشدند.  – با یا بدون سازه های مختلف افزودنی به عنوان پشتیبانی.

مزایای پرینترهای سه بعدی پزشکی

 

اما در مقایسه با روش سنتی ، پرینترهای سه بعدی پزشکی میتوانند روشی بسیار بیمار پسندانه تر باشند. این دستگاه ها می تواند یک راه حل بسیار ساده تر ارائه دهند و بدون نیاز به استخراج استخوان از نقاط بدن ، پروتز و بافت موردنظر را به صورت سه بعدی پرینت کنند. اما حالا و با استفاده از این مواد تجزیه پذیر جدید حتی استفاده از پرینترهای سه بعدی پزشکی نیز راحت تر شده است و کل پروسه جراحی را از زمان 8 ساعتی به حدود 2 تا 3 ساعت کاهش میدهد.

این اولین مواد پزشکی قابل استفاده برای پرینترهای سه بعدی پزشکی به شکل توسعه یافته و با قابلیت تجزیه پذیری در کره جنوبی است.

 

پرینترهای سه بعدی پزشکی در ایمپلنت

 

این مواد زیست تجزیه پذیر که مورد تایید FDA هم قرار گرفته و فوق العاده است در واقع یک پلیمر پزشکی ساخته شده از پلی (PCL) است. مواد به آرامی درون بدن انسان حل می شود و به منظور تسریع در مراحل بافت سازی در بدن پس از طی پروسه ای دو تا سه ساله کاملا ناپدید میشوند. یکی از عواملی که در حال حاضر تاثیر منفی بر بسیاری از بیماران با ایمپلنت دائمی میگذارد – مهمتر از همه، خطر طولانی مدت عوارض جانبی ایمپلنت است که استفاده از این مواد تاثیر آن را بسیار کاهش میدهد.

در گذشته ، با گذشت زمان، این مواد منجر به ایجاد التهاب و نیاز به عمل جراحی استخراج را در فرد بیمار باعث میشده است . چیزی که این ایمپلنت PCL آن را ندارند.


اشتراک گذاری