• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینتر سه بعدی سرامیک ، اختراع روس ها با کاربردهای هوافضا، دفاعی و انرژی!

سپتامبر 13, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

در حالی که در تا کنون چندین نمونه از پرینتر سه بعدی سرامیک معرفی شده است ، اما تا کنون هیچ کدام از آن ها موفق به تولید کالایی خلاقانه و کاربردی نشده و در حد تولید ظروف سفالی و قطعات نفیس هنری باقی مانده است. اما آیا پتانسیل های دیگری به عنوان کاربردهای پرینتر سه بعدی سرامیک وجود دارد؟ خب ، یک تیم مهندسی روسی قطعا در پاسخ به این سوال جواب بله خواهند داد.

 

پرینتر سه بعدی سرامیک

 

به عنوان پژوهشگر دانشگاه تومسک ولادیمیر پروماهوف توضیح می دهد “سرامیک یک جایگاه ویژه در میان مواد جدید، و آن هم به دلیل ماهیت ساختاری آنها با پارامترهای مختلف هدایت حرارتی، استقامت و سختی زیاد دارد.  با این حال تا پیش از این یک مشکل بزرگ در ساخت اشیاء و سرامیک از شکل های پیچیده وجود داشت”

 

پرینتر سه بعدی سرامیک ، با کاربردهای فراوان

 

دانشمندان دانشگاه ایالتی تومسک یک روش جدید برای تولید پرینتر سه بعدی سرامیک ارائه داده اند که می تواند درها را برای استفاده از این مواد در صنایع الکترونیک، انرژی، شیمیایی، هوافضا، و حتی دفاعی بازکنند و باعث توسعه این صنایع شوند. با توجه به تحقیق این گروه از دانشمندان، این پرینتر سه بعدی سرامیک جدید می تواند ساختار سرامیکی با خواص قابل مقایسه و با نقاط قوت در برابر آلیاژهایی از فولاد، فلزات غیر آهنی و فلزات دیگر تولید کند. این چاپگر سه بعدی میتواند قطعات سرامیکی به عنوان پانل های محافظ در فضاپیما، در سیستم رانش، لایه، تراشه، و حتی برای موارد استفاده بیشتری تولید کند.

این پتانسیل های جدید ارائه شده توسط پرینتر سه بعدی سرامیک در راستای آزادی عمل در طراحی است که توسط فناوری های پرینت سه بعدی به کاربران داده میشود. در گذشته و با روش های قدیمی و سنتی سفالگری با نکنیک های قالب گیری تزریقی انجام میشده که تنظیمات پیچیده ای از لحاظ ساختاری را طلب میکرد. به گفته دانشمندان پرینترهای سه بعدی جدید پا را فراتر از نسل های گذشته این فناوری گذاشته اند و نقایص پرینترهای قبلی را جبران میکنند.

 

 

پرینتر سه بعدی سرامیک

 

این تیم تحقیقاتی امیدوار است تا در نهایت با ابداع یک سیستم پرینتر سه بعدی سرامیک که قادر است ساختارهای سرامیکی پیچیده را با دقت و کیفیت بالا تولید کند ، پیچیدگی های این فناوری را از بین ببرد. دستگاه جدید که میتواند تا دقتی حدود 10 میکرون پرینت سه بعدی انجام دهد قادر به ساخت هر قطعه ای با هر فرمی از ساختار لانه زنبوری گرفته تا یک کره تو خالی تولید کند.


اشتراک گذاری