• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


پرینت سه بعدی ماهواره های پلاستیکی در فضا ! باورنکردنی!

آگوست 15, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

پروژه QB50 ، بر آن است که ماهواره ای پلاستیکی که توسط تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده را در ترموسفر راه اندازی کند. این بخشی از جامع ترین مطالعه ای است که بر روی اشعه های خورشیدی و طوفان در زمانی که رقص شفق شمالی در سراسر آسمان رخ میدهد ، انجام شده است. تا به امروز، 48 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی وارد پروژه درک عمیق تر رفتار ترموسفر با کمک 50 ماهواره CubeSat جداگانه شده اند.

“این منطقه تا به امروز به سختی مورد اندازه گیری و سنجش قرار گرفته”، این را اندرو دمپستر، مدیر مرکز استرالیا برای تحقیقات مهندسی فضایی در دانشگاه نیو ساوت ولز بیان میکند.

“این فضا رابط بین سیاره و فضای ما است و در آن اشعه ماوراء بنفش و اشعه ایکس خورشید با زمین برخورد میکنند. این چیزی است که باعث تولید شفق و خطری بالقوه برای شبکه های قدرت، ارتباطات و گیرنده های GPS میشود. ”

 

پرینت سه بعدی ماهواره های پلاستیکی در فضا ترموسفر

 

شفق های شمالی یک نمایش فوق العاده است برای کسانی که بر روی زمین هستند ، اما هر یک از نورهای نمایان شده در نتیجه یک رفتار خشونت آمیز در ترموسفر است که می تواند عواقب گسترده ای داشته باشد. خاموشی و یا حتی از دست دادن ارتباط با هواپیما می تواند هنگامی که طوفان شروع میشود،  رخ دهد. آنها حتی می توانند آب و هوای ما را تحت تاثیر قرار دهند. دانستن اینکه آنها چگونه و در چه زمانی رخ میدهد می تواند به ما کمک کند تا بتوانیم به خوبی با آن برخورد کنیم.” شما در این فضا خلاء دارید ، نوسانات وحشتناک دما دارید، و یا حتی طیف وسیعی از اشعه های کیهانی و یا تابشی خورشید را دارید.” دکتر الیاس آباتانیوس توضیح میدهد که : ” این اتفاقات بر روی نیروهای الکترونیکی تاثیر میگذارد. پس ما میتوانیم با درک رفتار این فضا این خطاها را کاهش دهیم”

 

پرینت سه بعدی ماهواره های پلاستیکی در فضا

 

همه ماهواره ها با تکنولوژی پرینت سه بعدی چاپ نمیشوند و هرکدام مکانیزمی خاص و وظیفه ای خاص برای اندازه گیری دارند. برخی از آنها ترکیب اتمی ترموسفر را تست میکنند و برخی دیگر چگالی و دما ذراتی که می تواند امواج رادیویی را تحت تاثیر قرار دهند بررسی میکنند.

 

یک ماهواره پلاستیکی با تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

(RAMSES (Rapid Manufacture of Space Exposed Structures با تکنولوژی پرینت سه بعدی و با ترموپلاستیک ساخته شده است. امری که بسیار شجاعانه به نظر میرسد. تمام هدف از ساخت این ماهواره سنجش این است که این دستگاه چگونه میتوانند در برابر لرزه های فضا دوام بیاورد. به خصوص در محیطی که تصوری از آن نیست و برای این ماهواره ناخوشایند خواهد بود.

اگر زنده بماند، سپس آن را به یک گام بزرگ به جلو برای دانشمندان خواهد بود و اعتماد به نفسی به آنها خواهد داد تا در آینده نزدیک با استفاده از پلاستیک ABS ماهواره تولید کنند. در حال حاضر و به دلیل هزینه های بسیار حمل و نقل و راه اندازی دشواره ماهواره ها در ترموسفر ، مهندسین باید بیش از حد نیاز بر روی آنها عملیات مهندسی انجام دهند. شاید تکنولوژی پرینت سه بعدی راه حل کاهش این هزینه های گزاف باشد.


اشتراک گذاری