• اصفهان - شهرک صنعتی امیرکبیر - خیابان عطاالملک - فاز 1 - شماره 654
  • 03133878952

ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک صنایع نفت

استفاده از به روزترین چاپگرهای سه بعدی

پیشرو در خدمات فنی مهندسی


اختراع جدید شرکت لاکهید، چاپ سه بعدی به شکل الماس

آگوست 6, 2016

ارسال شده توسط عرفان

دسته بندی پرینتر سه بعدی

مهندسین شرکت لاکهید، غول صنایع هوایی آمریکا ، دستگاهی را اختراع کرده اند که ظاهرا قادر به چاپ سه بعدی به شکل های مختلفی از جنس الماس مصنوعی میباشد.

این دستگاه در درجه اول برای توسعه دستگاه هایی همچون دریل ها مورد استفاده قرار میگیرد. اما همچنین میتواند در صنعت سفارشی سازی طلا و جواهر پیشرفت شگرفی ایجاد کند.

اختراع جدید شرکت لاکهید، چاپ سه بعدی به شکل الماس

 

شرکت لاکهید که اغلب برای ساخت جت های جنگنده رعب آور مشهور است ، میتواند به زودی سفارش های حلقه های عروسی و یا گوشواره را به موجودی گسترده خود از هواپیماها ، موشک ها و ماهواره ها اضافه کند.

 

اختراع جدید شرکت لاکهید، چاپ سه بعدی به شکل الماس

 

دفتر مرکزی شرکت در مریلند اختراعی را در زمینه دستگاهی برای چاپ سه بعدی به ثبت رسانده است که بر اساس ادعای شرکت ، میتواند مته های فوق العاده مستحکم ، اره، چاقو و زره پوش های بسیار سبک اما مقاوم جنگی را به صورت سه بعدی پرینت کند.

اختراع جدید شرکت لاکهید، چاپ سه بعدی به شکل الماس

 

این تکنولوژی قطعا در آینده نزدیک میتواند به خلق اشیائی ارزشمند  و سفارشی در صنعت جواهر سازی کمک کند.

David G. Findley به عنوان مخترع این دستگاه ، که در 4آوریل به ثبت رسیده ، توضیح میدهد که این یک روش جدید از چاپ سه بعدی است که دستگاه میتواند با استفاده از نانو ذرات پلیمری و سرامیکی میتواند هر شکلی از الماس مصنوعی را به صورت سه بعدی پرینت کند.

این چاپگر سه بعدی ، لایه های حلال در محلولی از پودر سرامیک و نانوذرات را روی هم چیده و حجم را شکل میدهد. هرکدام از این لایه های پلیمری قبل از پخته شدن در دمای 100 درجه و تبدیل شدن به شکل سرامیکی ،به  عنوان لایه ای مستقل چاپ میشوند.

 

الماس ، ماده ای سخت با نقطه ذوب و جوش بالا

 

با توجه به این موضوغ که الماس به عنوان یکی از سخت ترین مواد در طبیعت شناخته میشود ، نقطه ذوب و جوش بالایی دارد و یک هادی جریان الکتریکی و عایقی مناسب برای جریان الکتریکی است ، با اختراع این دستگاه ، هر فرمی از الماس های چاپ شده توسط این دستگاه نیز میتواند ویژگی های الماس را داشته باشد.

به عنوان مثال ، اشیائی الماس گونه پرینت شده با این دستگاه همچون مته دریل ، اره و یا حتی چاقو با توجه به خواص الماس میتوانند بسیار با دوام تر از حالت عادی ساخته شده با مواد عادی باشند. الماس مصنوعی را میتوان به شکل های مختلفی از جمله به عنوان یک پودر در قالب نانوذرات الماس و از تجزیه حرارتی یک پلیمر سرامیکی تولید کرد.

اختراع جدید شرکت لاکهید، چاپ سه بعدی به شکل الماس

 

آیا شرکت لاکهید مارتین با این اختراع خود نوعی الماس سخت و خشن را با چاپ سه بعدی کشف کرده است؟ یا این تنها کانسپتی برای آینده نگری در تولید راحت مواد افزودنی همچون پیریت است؟ انتخاب با شماست.

 


اشتراک گذاری